<a href="https://wydarzenia.interia.pl/raport-tiktok-polityczny/news-tiktok-wielki-powrot-dzieki-kontrowersyjnej-akcji-sa-tez-dwa,nId,6817471" target="_blank" rel="noreferrer noopener">W ubiegłotygodniowym zestawieniu</a> Sławomir Mentzen nie dał sobie równych i zdominował na TikToku pozostałych polityków rolką <a href="https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-zawrzalo-po-spotkaniu-z-mentzenem-lawina-komentarzy-w-sieci,nId,6804749" target="_blank" rel="noreferrer noopener">wyjaśniającą jego "niedyspozycję"</a>. Spośród partii królowała natomiast Konfederacja ze swoim filmikiem z Krzysztofem Bosakiem w roli głównej. W najnowszej klasyfikacji bez cienia wątpliwości przytłaczająca część materiałów dotyczyła jednej kwestii - <a href="https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-bylismy-na-marszu-4-czerwca-co-mowili-ludzie,nId,6821365" target="_blank" rel="noreferrer noopener">Marszu 4 czerwca.</a> To ona podyktowała treść większości filmików publikowanych na politycznym TikToku w mijającym tygodniu. Wybory parlamentarne 2023. Marsz 4 czerwca zdominował TikToka Na pierwszej pozycji aktualnego rankingu znalazł się Donald Tusk. Lider Platformy Obywatelskiej udał się w poniedziałkowy poranek na trasę niedzielnego przemarszu, by <a href="https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-donald-tusk-po-marszu-juz-nic-nie-bedzie-takie-samo,nId,6822739" target="_blank" rel="noreferrer noopener">podziękować miejskim służbom</a> za porządkowanie ulic po kilkusettysięcznej <a href="https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-donald-tusk-na-zakonczenie-marszu-4-czerwca-polska-rzadza-lu,nId,6821292#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome" target="_blank" rel="noreferrer noopener">demonstracji.</a> Rolkę odtworzono łącznie 1,3 mln razy. Na kolejnej pozycji uplasował się Sławomir Mentzen, który podobnie jak lider tego zestawienia, nawiązał do marszu 4 czerwca. Prezes Nowej Nadziei jeszcze przed dniem demonstracji zakpił w swoim materiale na temat <a href="https://wydarzenia.interia.pl/tylko-w-interii/news-frekwencja-na-marszu-4-czerwca-mamy-dane-o-dzialaczach,nId,6823174" target="_blank" rel="noreferrer noopener">liczebności zgromadzenia.</a> Wskazał, że podczas gdy jedne media będą sugerował, iż na marszu było 200-300 tys. osób, inne oznajmią, że nie było tam nikogo. Krótki filmik Mentzena zdobył 1,2 mln wyświetleń. Do marszu organizowanego przez Platformę Obywatelską nawiązał również Janusz Korwin Mikke. W swoim filmiku były lider partii KORWiN przechadza się z laską żartuje, że chciał pójść na marsz, ale rozbolała go noga. - Przecież wszyscy wiemy, że ten marsz jest po to, żeby wszyscy uwierzyli, że PO różni się do PiS-u, że oni się nienawidzą, żeby ludzie myśleli, że mają wybór- stwierdził Korwin-Mikke. - Albo kontynuacja, albo Konfederacja! - zakończył poseł, co obejrzano 944,5 tys. razy. Partie polityczne na TikToku. Konfederacja wyraźnie z przodu. Dalej PO i PiS Podobnie jak w poprzednim tygodniu wśród partii politycznych stawkę po raz kolejny wyraźnie zdominowała Konfederacja, której najbardziej popularna rolka zdobyła 930,7 tys. wyświetleń. Podobnie jak w przypadku filmików publikowanych przez polityków, najchętniej oglądany materiał partyjny również nawiązuje do Marszu 4 czerwca. Widzimy na nim fikcyjnego Jarosława Kaczyńskiego i Donalda Tuska, którzy rozrzucają 800+ na trasie przemarszu. Obaj kłócą się ze sobą, choć ostatecznie dochodzą do kompromisu. - Wszystko zgodnie z planem, rozdaliśmy kasę - mówi mężczyzna z maską ukazującą podobiznę lidera PO. - Jarek, najważniejsze, że Polacy będą głosowali na ciebie albo na mnie i dalej będziemy rządzić - kwituje. Drugim najchętniej oglądanym materiałem jest filmik Platformy Obywatelskiej, na którym pojawia się Rafał Trzaskowski. Prezydent Warszawy stwierdził, że chciałby spróbować naśladować byłą premier Beatę Szydło. - Osiem lat, osiem lat - mówi rozbawiony polityk, nawiązując do znanych wypowiedzi sprzed lat, czym wywołał uśmiech na twarzach publiczności. Krótką rolkę z udziałem wiceprzewodniczącego PO odtworzono 278,4 tys. razy. Stawkę partyjną zamyka Prawo i Sprawiedliwość swoim materiałem z udziałem premiera Morawieckiego. Szef rządu stwierdził, że podczas kadencji koalicji PO-PSL w Polsce zarabiało się trzy złote na godzinę, a najbardziej popularne były tzw. umowy śmieciowe. - Bezrobocie wśród młodych sięgające 40 proc. w niektórych regionach kraju i bezrobocie w całym kraju sięgające 15 proc. - wylicza Morawiecki. - Nie mają chleba, to niech jedzą ciastka. Taka była filozofia działania naszych poprzedników - oznajmił premier, co obejrzano 240,1 tys. razy. Polityczny TikTok - PSL dalej wysoko, PO zyskuje, Lewica traci Tematyka najbardziej popularnych materiałów na politycznym TikTok'u sugeruje, że to tzw. opozycja liberalna przejęła w tym tygodniu inicjatywę, ponieważ to jej wydarzenie narzuciło pole do dyskusji w mijającym tygodniu. Spośród polityków większą popularnością niż wcześniej wykazywali się także inni przedstawiciele PO - m.in. Arkadiusz Marchewka (623,9 tys. wyświetleń pod najchętniej oglądaną rolką) czy Cezary Tomczyk (603,2 tys.). Poza Konfederacją, PO i PiS równie kilkalne po raz kolejny okazało się także Polskie Stronnictwo Ludowe - najpopularniejsza rolka PSL zdobyła 203,2 tys. wyświetleń, lecz ze względu na czwartą lokatę nie opiszemy jej bardziej szczegółowo. Podobnie jak w kilku ostatnich zestawieniach - swoją popularność na TikToku traci lewa strona sceny politycznej - najchętniej oglądana rolka Nowej Lewicy zdobyła 43,1 tys. wyświetleń, zaś Partii Razem 38,4 tys. Wśród polityków żadna osoba nie przekroczyła 100 tys. pod najpopularniejszym materiałem.