Nie jest jeszcze jasne, ile oddziałów Biedronki pojawi się na Słowacji i gdzie będą zlokalizowane, portugalski zarząd firmy podał już jednak przybliżony termin otwarcia pierwszych z nich - koniec 2024 roku. Jak podejrzewają dziennikarze serwisu aktuality.sk, na początku może chodzić o jeden sklep, a jeśli będzie się on cieszyć popularnością, liczba ta się zwiększy. Biedronka na Słowacji. Firma rejestruje już pierwsze marki własne Doniesienia o słowackiej wersji Biedronki pojawiły się już w marcu. W październiku zarząd portugalskiego Jerónimo Martins potwierdził plany otwarcia działalności na terenie Słowacji, na razie nie podaje jednak konkretów. - Mówimy o biznesie, w którym zaczynamy od zera, więc nie chcielibyśmy wdawać się w szczegóły - przekazała dyrektor finansowa firmy, Ana Luisa Virginia, cytowana przez czeski Deník.cz. Czytaj też: Praca w Biedronce. Sprzedawczynie przerywają milczenie. ... Portugalczycy podjęli już na Słowacji kilka prawnych kroków. W lecie zarejestrowano znaki towarowe produktów i słowacką domenę biedronka.sk, która na razie automatycznie przekierowuje użytkowników na polską stronę. Słowacka Biedronka, podobnie jak w Polsce, będzie prowadziła sprzedaż produktów pod własnymi markami. Urząd Własności Przemysłowej potwierdził już wykorzystanie marki Herbarium w przypadku herbat, Bondi w przypadku jogurtów, Elios w przypadku greckich specjałów, a Miami przede wszystkim w przypadku produktów dla dzieci - donoszą słowackie serwisy. Przedsiębiorstwo testuje również zainteresowanie Słowaków zakupami poza granicami kraju. Pod koniec października w polskiej Biedronce rozpoczął się tydzień słowacki - w sklepach można było kupić popularne słowackie słodycze, sery i napoje w oryginalnych opakowaniach, które z pewnością zostały zauważone przez naszych południowych sąsiadów. Zatrzęsienie w sklepach w Polsce. Tysiące słowackich i czeskich klientów Tysiące Czechów i Słowaków przyjeżdżają na zakupy spożywcze do Polski, gdzie ceny produktów spożywczych są niższe. Pokonują kilkadziesiąt, a nawet kilkaset kilometrów i pojawiają się w przygranicznych miejscowościach na południu Polski, gdzie robią zakupy dla rodzin i znajomych. Na Facebooku powstało kilka grup, w których dzielą się swoimi doświadczeniami na temat tutejszych sklepów. Popularność Biedronek wśród Słowaków musieli zauważyć i marketingowcy, skoro zdecydowali się na powielenie polskiej nazwy w przypadku planowanych słowackich oddziałów. Pojawienie się sieci Biedronka na Słowacji wpłynie na wzrost konkurencji. W kraju działają już m.in. Kaufland i Lidl. Mieszkańcy mają nadzieję, że dzięki temu obniżą się ceny żywności i będą mieli bliżej po ulubione polskie wyroby. - Przy obecnych cenach żywności wspaniale będzie mieć alternatywę na zakupy. Znam Biedronkę osobiście tylko z opowieści znajomych, którzy regularnie jeżdżą do Polski, ale jeśli jej sklep na Słowacji będzie niedaleko, na pewno do niej pojadę - powiedziała mieszkanka zachodniej Słowacji. Według danych z wiosny 2023 roku z programu lojalnościowego "Moja Biedronka" korzystało około 36 tysięcy obywateli Słowacji. - Porównując dane rok do roku (od marca 2022 r. do marca 2023 r.) jest to ponad czterokrotny wzrost liczby słowackich klientów, którzy zarejestrowali się w naszym programie lojalnościowym" - mówiła aktuality.sk Joanna Piwowarczyk, menadżerka ds. komunikacji Biedronki. Czeski ekonomista Štěpán Křeček zauważył, że "jeśli sieć odniesie sukces na Słowacji, może zwrócić się również do nas". - Ludzie szybko znajdą nowe sklepy wysokiej jakości z niższymi cenami. To wywiera presję na istniejące sklepy - podkreślił. Źródła: Deník, Aktuality *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!