Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Reklamodawcy wycofują się z TV Republika. Stacja wzywa do bojkotu

Po skandalicznych wypowiedziach na antenie Telewizji Republika kolejne firmy rezygnują ze współpracy reklamowej ze stacją. W odpowiedzi telewizja Tomasza Sakiewicza namawia widzów do bojkotu konsumenckiego tych marek. Jak argumentuje sam redaktor naczelny, firmy te "podważają zasady wolności słowa". W tym samym czasie reklamy w TV Republika drożeją nawet 20-krotnie.

Tomasz Sakiewicz
Tomasz Sakiewicz /Jacek Szydlowski/Agencja FORUM

W ostatnich dniach media obiegły kontrowersyjne słowa, które padły na antenie Telewizji Republika. Jan Pietrzak mówił najpierw o "barakach w Auschwitz dla imigrantów", a następnie Marek Król zasugerował pomysł "tatuowania i czipowania".

Choć w obu przypadkach władze stacji odcięły się od tych treści, coraz więcej firm podejmuje decyzję o wycofaniu swoich reklam z telewizji Tomasza Sakiewicza, w której pracę znalazło wielu pracowników "starej" TVP Info.

W środę o zakończeniu współpracy ze stacją poinformowała sieć sklepów IKEA. Zareagował również mBank. "Nie wspieramy działań tej stacji, dlatego wstrzymaliśmy emisję reklam" - czytamy w komunikacie na platformie X.

Żabka, Media Expert i Provident wycofują reklamy z Telewizji Republika

Portal Wirtualne Media utworzył listę firm, które reklamowały się w ostatnich tygodniach w TV Republika. Serwis skierował do większości z nich pytanie o dalszą współpracę ze stacją.

Provident, Media Expert, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Tarczyński i Żabka zapowiedziały, że pójdą w ślady Ikei i mBanku. Podobny ruch planuje również serwis Otodom, który należy do Grupy OLX.

Żabka Polska skierowała już w tej sprawie pismo do nadawcy. "W codziennej działalności jasno określamy nasze wartości, wśród nich otwartość, wspieranie różnorodności i szacunek dla każdego człowieka" - napisano. Sieć podkreśliła, że nie akceptuje wypowiedzi, które w ostatnim czasie padały na antenie tej telewizji.

O wycofaniu reklam poinformował także serwis Pyszne.pl. Suwerenna Polska zaapelowała w swoich mediach społecznościowych o usunięcie popularnej aplikacji do zamawiania jedzenia. 

"Wycofuję wszelkie zamówienia, jakie w przyszłości mogłabym złożyć w tym miejscu. I polecam to innym" - napisała posłanka PiS Joanna Lichocka.

Temat wycofywania reklam z anteny TV Republika poruszyła w czwartkowym serwisie informacyjnym "Dzisiaj" prowadząca Danuta Holecka. - Środowisko związane z obecnym rządem usilnie wzywa już od kilku dni do bojkotu firmy reklamujące się na naszej antenie. I choć nie ma żadnych podstaw merytorycznych, apelu posłuchała IKEA - mówiła.

"Bojkot" sieci sklepów IKEA. Tomasz Sakiewicz zapowiada

W sieci zaczęły pojawiać się komentarze dot. bojkotu sklepów IKEA. "Jak ja nie lubię chodzić do IKEI" - napisał Michał Rachoń, dyrektor programowy Republiki. Swój wpis opatrzył tagiem "w IKEA nie kupuję".

"Podjąłem decyzje, że we wszystkich kierowanych przeze mnie spółkach nie będziemy kupować niczego, co pochodzi z IKEI. Powodem takiej decyzji jest angażowanie się tej firny w działania podważające zasady demokracji, w tym wolność słowa i wolność wyznania" - oznajmił w piątek redaktor naczelny stacji, Tomasz Sakiewicz.

TV Republika podnosi ceny za reklamy

Nie jest to pierwszy "bojkot" szwedzkiej sieci w ostatnich latach. Pierwszy dotyczył zwolnienia pracownika za krytyczny wpis na temat osób LGBT, drugi zaś za sprzedaż tęczowej torby na zakupy. Wówczas do akcji przyłączyli się m.in. działacze Konfederacji.

W obliczu końca współprac reklamowych i możliwych trudności finansowania stacji, TV Republika podniosła swój cennik. Stawka za 30-sekundowy spot w każdym paśmie wynosiła dotychczas 550 zł netto. Jak zauważa serwis Wirtualne Media, obecnie reklamy przy programie informacyjnym "Dzisiaj" kosztują w środku tygodnia 10-12 tys. zł.

***

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

„Graffiti”: Michał Moskal o obecności w TVP i odnowie PiS-u/Polsat News/Polsat News
INTERIA.PL

Zobacz także