"W dniu 17 stycznia 2024 roku Pełnomocnik Rządu ds. CPK, działający jako Zgromadzenie Wspólników Centralnego Portu Komunikacyjnego, odwołał dotychczasowy skład Rady Nadzorczej Spółki" - podano w komunikacie na stronie CPK. Do środy rada nadzorcza CPK liczyła sześciu członków. Zgodnie z decyzją pełnomocnika rządu ds. CPK Rafała Antczaka, Adama Bułata, Tomasza Turka, Dariusza Lasockiego, Michała Czarnika i Janusza Ogłazę, zastąpią Filip Czernicki (przewodniczący), Andrzej Ilków (wiceprzewodniczący) oraz Adam Sanocki i Magdalena Jaworska-Maćkowiak. Zmiany w CPK. Nowy skład rady nadzorczej Filip Czernicki jest prawnikiem, radcą prawnym, który specjalizuje się w prawie lotniczym, prawie spółek, zarządzaniu projektami i administracją w biznesie. Andrzej Ilków to były pilot wojskowy, uczestnik misji pokojowych. Pracował w zarządach i radach nadzorczych portów w Bydgoszczy, Warszawie-Modlin, Poznań-Ławica. Był także dyrektorem ds. bezpieczeństwa operacji lotniczych na Lotnisku Chopina w Warszawie. Adam Sanocki zasiada w zgromadzeniu fundatorów Fundacji Instytut Bezpieczeństwa w Lotnictwie, której prezesem jest Maciej Lasek. Magdalena Jaworska-Maćkowiak to z kolei nowa prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. "Dziękujemy członkom dotychczasowej Rady Nadzorczej CPK za ich współpracę i zaangażowanie na rzecz projektu" - czytamy w komunikacie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Pełnomocnik rządu ds. CPK podczas środowego wystąpienia w Sejmie zapowiedział, że kolejnych zmian należy się spodziewać "w najbliższych dniach". Zmiany w CPK. Maciej Lasek zapowiada Maciej Lasek oświadczył również, że przygotowywane jest "uruchomienie audytu, który pozwoli prześledzić zarówno działalność spółki, jak i pełnomocnika". - Trudno znaleźć uzasadnienia dla niektórych wydatków. Wszystkie wydatki oraz ich podstawa będą zweryfikowane - zapewniał. - Po audycie będę gotów do szczegółowego odpowiadania na pytania, co przemawia za budową CPK, a co przemawia przeciw - mówił. Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. trzech tys. hektarów, ma być wybudowany Port Lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa. *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!