Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Awantura o powrót reklam w aptekach

Lubię to
Lubię to
0
Super
0
Hahaha
0
Szok
0
Smutny
0
Zły
0
Udostępnij

W resorcie Bartosza Arłukowicza trwa konflikt o to, czy apteki po dwóch latach przerwy powinny odzyskać prawo do stosowania reklamy. Według wiceministra zdrowia Sławomira Neumanna, trzeba pozwolić na reklamę aptek i części produktów, które sprzedają. "Nie ma zgody na reklamę aptek i leków" – odpowiada inny wiceminister zdrowia, odpowiadający za politykę lekową Igor Radziewicz-Winnicki

Zakaz reklam dla aptek obowiązuje od dwóch lat
Zakaz reklam dla aptek obowiązuje od dwóch lat/RMF

Zdaniem wiceministra Neumana obecna ustawa jest zbyt restrykcyjna, bo pozwala karać aptekarza nawet za to, że reklamuje możliwość płacenia za leki kartą kredytową.  - Ten zapis, który mamy teraz, jest wyjątkowo nieszczęśliwy. Intencja zakazu reklamy leków została wynaturzona. Nawet podanie godzin otwarcia apteki może być uznany za nielegalną reklamę - mówi wiceminister. Neuman patrzy na apteki jak na zwykłe firmy i przekonuje też, że skoro państwo ustaliło marżę na leki refundowane - i to dość niską - to trzeba pozwolić aptekom reklamować się i zarabiać na innych produktach.   - Musimy dać możliwości zarabiania gdzie indziej. Na przykład kremy, pasty do zębów, ciśnieniomierze to nie jest coś, co zaszkodzi - przekonuje.


Drugi z wiceministrów - lekarz - Igor Radziewicz-Winnicki obawia się, że otwarcie choćby furtki w sprawie reklamy aptek doprowadzi do tego, że wrócą programy lojalnościowe i  promocję, a w konsekwencji jeszcze bardziej wzrośnie spożycie leków. -  Według wszystkich danych mamy nadkonsumpcję, co dotyczy szczególnie kilku krajów europejskich, w tym Polski - uważa.


Na razie minister zdrowia Bartosz Arłukowicz staje po stronie utrzymania absolutnego zakazu reklamy aptek.  - Uważam, że apteka powinna być blisko pacjenta i powinna służyć wydawaniu leków, a nie na toczeniu batalii reklamowej o to, gdzie jest taniej - to słowa ministra zdrowia skierowane do aptekarzy podczas ich ostatniego zjazdu.  


Sami aptekarze są podzieleni. Prezes Naczelnej Izby Aptekarskiej jest zagorzałym przeciwnikiem zmian i przywróceniem choćby częściowej reklamy w aptekach.  - Bez reklamy można w końcu normalnie pracować. Nie można z aptekarza robić telemarketera. To jest zawód zaufania publicznego - mówi Grzegorz Kucharewicz.  - Gdy była dopuszczona reklama, to były supermarkety apteczne. Reklamy nie ma i jest dobrze - dodaje. To jednak głos małych aptek, których nie stać byłoby na marketingowe starcie z dużymi sieciami aptecznymi, które mogą dysponować budżetami reklamowymi. Właściciele dużych sieci aptecznych oczywiście chcieliby przywrócenia reklamy.





PAP/RMF

Lubię to
Lubię to
0
Super
0
Hahaha
0
Szok
0
Smutny
0
Zły
0
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz na stronie błąd?Napisz do nas
Dołącz do nas na:
  • Polecane
  • Dziś w Interii
  • Rekomendacje