Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Nie jedna, tylko trzy eksplozje. Nowe dane o katastrofie statku Rosjan

Na pokładzie statku Ursa Major doszło do trzech eksplozji. Oficjalną informację przekazał operator rosyjskiej jednostki. Na pokładzie statku znajdowały się dwa ładunki, kluczowe dla strategicznych interesów Moskwy.

Na nagraniu opublikowanym w sieci widać jak rosyjski statek przechyla się przed zatonięciem
Na nagraniu opublikowanym w sieci widać jak rosyjski statek przechyla się przed zatonięciem/HANDOUT Portuguese Navy / media społecznościowe/AFP

Ursa Major zatonął na Morzu Śródziemnym, między Hiszpanią a Algierią. Rosyjskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych poinformowało o śmierci dwóch członków załogi.

W Wigilię na pokładzie statku miało dojść do eksplozji. W sieci opublikowano nagranie, na którym widać jak jednostka przechyla się przed zatonięciem. Służbom udało się uratować 14 pozostałych członków załogi.

Statek pływał pod rosyjską banderą. 11 grudnia wypłynął z Sankt Petersburga. 22 stycznia miał dotrzeć do Władywostoku.

Zatonięcie rosyjskiego statku. Doszło do trzech eksplozji

W środę właściciel statku potwierdził medialne spekulacje o eksplozji na pokładzie. Przedstawiciele firmy Oboronlogistics przekazali agencji RIA Novosti, iż "na prawej burcie statku miały miejsce trzy eksplozje, które spowodowały katastrofę".

"The Kyiv Post" wskazywał, że na pokładzie jednostki transportowano dwa 380-tonowe dźwigi potrzebne do rozbudowy terminala we Władywostoku oraz dwie 45-tonowe pokrywy do luków rektorów jądrowych nowych rosyjskich lodołamaczy, które budowane są do obsługi Północnej Drogi Morskiej.

Oba ładunki było istotne dla strategicznych interesów Rosji.

Oboronlogistics to państwowa korporacja podległa rosyjskiemu resortowi obrony. Powstałą w 2011 roku i zajmuje się spedycją oraz logistyką.

-----

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

Barbara Boryczka: Samotność to jest to, co w święta boli bardziej/RMF24.pl/RMF
INTERIA.PL

Zobacz także