Publiczna służba zdrowia w Wielkiej Brytanii poinformowała, że "ma świadomość globalnej awarii i problemu z wizytami u lekarza rodzinnego oraz systemem dokumentacji pacjentów". "Jeżeli jesteście umówieni na wizytę, prosimy o przybycie, chyba że zalecono inaczej. Jeśli potrzebujesz pomocy, skorzystaj z numeru 111 online lub telefonicznie, a w nagłych przypadkach zadzwoń pod numer 999 (numer alarmowy - red.)" - napisano w oficjalnym komunikacie na portalu X. "The Mirror" informuje, że brytyjska służba zdrowia "od dawna stosuje środki zaradcze mające na celu opanowanie utrudnień, w tym korzystanie z papierowej dokumentacji medycznej i ręcznie wypisanych recept, a także ze standardowych systemów telefonicznych umożliwiających skontaktowanie się z lekarzem rodzinnym". "Obecnie nie ma informacji o żadnym wpływie na numer alarmowy 999 ani na służby ratunkowe, więc ludzie powinni korzystać z tych usług tak, jak zwykle" - podaje dziennik. Globalna awaria informatyczna. 16 szpitali w Izraelu odczuło skutki Z kolei "The Guardian" informuje, że izraelskie Ministerstwo Zdrowia podało, iż globalna awaria dotknęła 16 szpitali w całym kraju. Zaznaczono, że pacjenci nie odczuli jej skutków, ponieważ lecznice przeszły na systemy analogowe. Przekazano, że problem nie zakłócił pracy pogotowania ratunkowego. Awaria Microsoft. Niemieckie szpitale odwołują operacje Wszystko wskazuje na to, że najpoważniejsze skutki awarii dotknęły niemieckiej służby zdrowia. Jak informuje Reuters, dwa szpitale w północnych niemieckich miastach Lubeka i Kilonia odwołały wszystkie zaplanowane na piątek zabiegi planowe". Według agencji Klinika Uniwersytecka w Szlezwiku-Holsztynie (UKSH) zaznaczyła w oświadczeniu, że opieka nad pacjentami i usługi ratunkowe są utrzymywane. Awaria. Firma CrowdStrike przyznała się do błędu To firma CrowdStrike jest odpowiedzialna za globalne zakłócenia dla użytkowników komputerów z systemem Microsoft Windows. Firma specjalizująca się w cyberbezpieczeństwie, zajmuje się ochroną m.in. banków i lotnisk, które dotknęła w piątek awaria. Prezes giganta poinformował, że "problem został zidentyfikowany, wyizolowany i wdrożono poprawkę". Podkreślił też, że "nie jest to incydent związany z bezpieczeństwem ani cyberatak". Źródło: Reuters; "The Mirror"; "The Guardian" ----- Bądź na bieżąco i zostań jednym z ponad 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!