Podróżujący polskimi pociągami mają od środy powody do radości - PKP i Google Maps nawiązało współpracę, dzięki której powstała kolejna możliwość na kupno biletów kolejowych. Współpraca PKP i Google Maps. Jak kupić bilet na pociąg? O nowej opcji poinformował Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity. "Melduję: integracja z Google Maps zakończona sukcesem!" - czytamy we wpisie. Zobacz też: PKP idzie na zakupy. Celuje w szybkie i luksusowe pociągi Chcąc zakupić bilet od teraz wystarczy wpisać pożądany przez nas kierunek jako punkt docelowy w aplikacji. Następnie pokażą nam się możliwe sposoby dojazdu transportem publicznym, kolejno należy wybrać interesujący nas kurs, po czym zostaniemy przeniesieni do panelu internetowego PKP. Dalej zakup prowadzi przez standardowy system Polskich Kolei Państwowych. Aplikacja umożliwia kupno biletu tylko na trasy PKP Intercity Warto podkreślić, że możliwość kupna biletu przez Google Maps obejmuje wyłącznie pociągi obsługiwane przez PKP Intercity, zatem w przypadku innych przewoźników - w tym regionalnych - nie jest to możliwe. Dla przykładu: wpisując trasę z Chojnic do Wrocławia popularna nawigacja sugeruje, że najbardziej optymalna trasa z południowego Pomorza do stolicy Dolnego Śląska wiedzie przez Piłę - najpierw pociągiem regionalnym, a następnie składem Intercity. Klikając opcję "Kup bilety", system przekierowuje nas automatycznie na stronę PKP, gdzie możemy kupić wejściówkę do składu z Piły do Wrocławia. Przy POLREGIO pojawia się wyłącznie opcja "Informacje o biletach" - wejście w link odniesie nas wprawdzie na portal przewoźnika, lecz będziemy musieli od początku wpisywać pożądaną przez nas trasę i godzinę przejazdu. Nie zmienia to jednak faktu, że nowa funkcja jest bardzo intuicyjna i z pewnością ułatwi podróż wielu pasażerom w całym kraju. *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!