Planowane otwarcie S7. Kiedy nowe połączenie? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że trwają ostatnie prace wykończeniowe na środkowym odcinku trasy S7 niedaleko Warszawy między stolicą a Grójcem. Liczący prawie 15 kilometrów odcinek, w końcu zostanie oddany do ruchu. Planowane udostępnienie fragmentu S7 kierowcom uzależnione jest od finału robót wykończeniowych i prac porządkowych, jednak wszystko wskazuje na to, że zostaną one zakończone jeszcze przed majówką. Budowa nowej drogi w systemie projektuj i buduj rozpoczęła się w 2017 roku. Jednak w trakcie musiał zostać zmieniony wykonawca, bowiem pierwsza firma, która podpisała kontrakt nie realizowała zobowiązań. Z tego powodu w 2020 roku został ogłoszony przetarg na dokończenie prac, a w 2021 roku GDDKiA podpisała umowę z nową firmą, która podjęła się dokończenia robót na drodze ekspresowej S7. Remontowana droga S7 to w sumie około 30 kilometrów od Warszawy do Grójca. Projekt został podzielony na trzy odcinki: Warszawa Lotnisko - Lesznowola (oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.);Lesznowola - Tarczyn Północny;Tarczyn Północny - początek obwodnicy Grójca (oddana do ruchu w grudniu 2020 r.). S7. Nowe połączenie południa Polski ze stolicą Odcinek, który czeka na oddanie do ruchu to fragment Lesznowola - Tarczyn Północny. To właśnie ta część drogi S7 zostanie najprawdopodobniej w ciągu kilku dni otwarta. Fragment drogi S7 połączy węzeł Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy z południową częścią kraju i ułatwi przemieszczanie się w tym kierunku. Odcinek S7 Lesznowola - Tarczyn Północny to ważny fragment drogi, który ułatwi połączenie Warszawy z województwem małopolskim. Do ruchu zostaną oddane węzły drogowe Antoninów, Złotokłos oraz Tarczyn Północny. Na czasie zyskają m.in. podróżujący do Radomia i Kielc, udrożniona S7 umożliwi nowy wariant przejazdu do tych miast. Przebieg tras S8 i S7 - do tej pory wspólny między węzłąmi Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami - zostanie rozdzielony. Otwarcie S7. Jaka prędkość na nowym fragmencie? W pierwszym etapie oddania do ruchu fragmentu Lesznowola - Tarczyn Północny drogi ekspresowej S7 kierowcy otrzymają po dwa pasy w każdym kierunku. Będzie można po nich jeździć z ograniczoną prędkością. Na oddanym do ruchu odcinku Lesznowola - Tarczyn Północ będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do jedynie 80 km/h. Formalnie będzie to wciąż plac budowy, a wykonawca musi dokończyć elementy drogi pozostające poza jej głównym ciągiem. Chodzi o drogi serwisowe, lokalne, a także o węzły Antoninów oraz Tarczyn Północ. Zobacz więcej: Uciekał, bo nie miał ważnych badań technicznych. Uzbierał 205 punktów karnych W późniejszym czasie dozwolona prędkość zostanie zwiększona do 120 km/h. Na razie jednak przez wciąż trwające prace na tym odcinku S7 ruch musi być spowolniony. Aktualnie roboty wykończeniowe, jakie mają miejsce na Lesznowola - Tarczyn Północny to malowanie linii, oznaczeń oraz montaż ostatnich ekranów akustycznych. Dzięki wprowadzonemu ograniczeniu prędkości i warunkowemu oddaniu do użytkowania będzie można skorzystać z nowej drogi pół roku przed terminem. Otwarcie S7. Nowe możliwości Otwarcie odcinka Lesznowola - Tarczyn Północny oznacza, że rozpocznie się remont obecnej DK7 od Sękocina Starego aż do Rembertowa. 17-kilometrowy odcinek ma przejść renowację i zostać oddany do użytku do III kwartału 2024 roku. Zobacz więcej: Polacy ruszają na majówkę. Miejsc w pociągach jak na lekarstwo Pracę na tym fragmencie będzie prowadził ten sam wykonawca, który obecnie zajmuje się drogą ekspresową S7. Zobacz również: Majówka 2023. Jaka pogoda na majówkę? Co przewidują synoptycy? Rozszerzenie uprawnień dla kierowców. Nie trzeba nawet robić kursu W tym roku łatwiej stracić prawo jazdy. Za co policja karze najsurowiej?