Zdjęcia z Nowego Jorku obiegły sieć. Wiemy, kto stoi za kampanią
300 słoneczników ma przypominać Amerykanom o wojnie w Ukrainie i sprawić, że temat rosyjskiej napaści nie zniknie całkiem z mediów - również tych społecznościowych. Polską akcję wspierają m.in. spoty oraz filmy publikowane przez influencerów. Za kampanię odpowiada Bank Gospodarstwa Krajowego, a wydano na nią ponad trzy miliony dolarów.
Instalacja z 300 słonecznikami pojawiła się w Nowym Jorku na skrzyżowaniu Broadwayu i 5. Alei. Jej fotografię opublikowało w niedzielę ukraińskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Resort wskazał, że "liczba kwiatów symbolizuje dni, które upłynęły od początku rosyjskiej inwazji", a w ciągu najbliższych dwóch tygodni ruchoma ekspozycja ma pojawić się w Waszyngtonie", gdzie będzie pokazywana m.in. przy Białym Domu, Kapitolu oraz Departamencie Stanu.
Akcja to początek kampanii Untify Ukraine, organizowanej przez Polskę. - Temat wojny jest cały czas ważny dla amerykańskiego społeczeństwa, ale schodzi z nagłówków i pierwszych stron gazet. Chcemy w ten sposób zachęcić zwykłych Amerykanów do dalszej pomocy - mówił polsatnews.pl członek komitetu organizacyjnego akcji.