Nowe próby destabilizacji na kolei. Sygnał radio-stop nadano w Białymstoku

Oprac.: Aleksandra Kozyra

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Zły
angry
Lubię to
like
884
Udostępnij

W niedzielę doszło do kolejnych przypadków nieuprawnionego nadania sygnału radio-stop. Tym razem ktoś zatrzymał pociągi w Białymstoku, a wcześnie rano sygnał wykryto na stacji Łapy na linii kolejowej łączącej Warszawę i Białystok. Nadal nie jest jasne, kto i dlaczego próbuje destabilizować sytuację na polskiej kolei.

Do zatrzymania pociągów za pomocą sygnału radio-stop nadawanego z nieznanego źródła doszło już w trzech województwach. Zdj. ilustracyjne
Do zatrzymania pociągów za pomocą sygnału radio-stop nadawanego z nieznanego źródła doszło już w trzech województwach. Zdj. ilustracyjneWiktor KazaneckiINTERIA.PL

W niedzielę w godzinach południowych doszło do kolejnych trzech incydentów z nadaniem sygnału radio-stop przez nieuprawnione do tego osoby.

Podlaskie. Kolejne próby paraliżu pociągów

Do pierwszego przypadku nadania sygnału z nieznanego źródła w niedzielę doszło rano na stacji Łapy w powiecie białostockim (woj. podlaskie).

- O godzinie 7:00 rano na stacji Łapy na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem stwierdzono nieuprawnione użycie sygnału "radio stop" - poinformował w rozmowie z Radiem Polskim Białystok Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK - Zdarzenie to nie generowało żadnego niebezpieczeństwa. Będzie ono również wyjaśnione przez odpowiednie służby - dodał Jakubowski.

Do kolejnych prób zatrzymania pociągów za pomocą sygnału radio-stop doszło już w samym Białymstoku o godzinach 11:51 i 11:59. Informacje o tym podało radio RMF FM.

Według ich źródła sygnał został skierowany do dziewięciu pociągów na terenie Białegostoku, w tym czterech stojących na bocznicy.

Pociągi miały zatrzymać się na minutę, kiedy zweryfikowano, że sygnał został nadany z nieuprawnionego do tego urządzenia i nie ma realnego zagrożenia na trasie.  

Odebranie sygnału radio-stop skutkuje natychmiastowym zatrzymaniem wszystkich pociągów, których radiotelefony pracują na danej częstotliwości w zasięgu nawet 15 kilometrów.

Nieuprawnione nadawanie sygnału radio-stop. Seria incydentów

To nie pierwsze informacje o zatrzymaniach pociągów za pomocą wykorzystywanego na kolei sygnału radio-stop w ostatnich dniach.

W sobotę wieczorem sygnał nadano na wysokości Gdyni (woj. pomorskie) i na trasie Białogard-Runowo Pomorskie (woj. zachodniopomorskie).

W piątek o godzinie 21:23 do nieuprawnionego nadania sygnału zatrzymującego ruch pociągów doszło na odcinkach Daleszewo - Szczecin Główny oraz  Choszczno - Szczecin Główny (woj. zachodniopomorskie). Stanęło wtedy 20 pociągów objętych sygnałem radio-stop.

Jak poinformował na Twitterze pełnomocnik polskiego rządu ds. bezpieczeństwa przestrzeni informacyjnej Stanisław Żaryn, sprawą wyjaśnienia tajemniczych incydentów na kolei zajął się specjalny zespół. "Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, we współpracy z innymi instytucjami - PKP, Policją i UKE oraz Służbą Ochrony Kolei" - napisał.

***

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      reklama
      dzięki reklamie oglądasz za darmo
      Spadające poparcie dla Polski 2050, Lewicy i Konfederacji. Kobosko w „Śniadaniu Rymanowskiego”: Nie jesteśmy przerażeni sondażami
      Spadające poparcie dla Polski 2050, Lewicy i Konfederacji. Kobosko w „Śniadaniu Rymanowskiego”: Nie jesteśmy przerażeni sondażamiPolsat NewsPolsat News
      emptyLike
      Lubię to
      Lubię to
      like
      307
      Super
      relevant
      116
      Hahaha
      haha
      57
      Szok
      shock
      25
      Smutny
      sad
      34
      Zły
      angry
      345
      Zły
      angry
      Lubię to
      like
      884
      Udostępnij
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
      Przejdź na