Protest przed kinem zapowiedziała w środę Młodzież Wszechpolska. Przeciwnicy filmu zgromadzili się w czwartek przed seansem "Zielonej granicy" z transparentem "Murem za polskim mundurem". "Polska państwem narodowym" - wołali protestujący. W trakcie wystąpień organizatorzy protestu mówili, że film Agnieszki Holland jest "paszkwilem antypolskim" i "stoi w sprzeczności z wartościami, które wyznają". Pojawił się również baner "Putin dziękuje Agnieszce Holland". "Naszą bronią solidarność" i "Stop przemocy na granicy" - odpowiadali okrzykami kontrmanifestanci. Wołali także: "Miejsce dzieci nie jest w lesie" i "Wolna sztuka bez cenzury". Jak poinformowała policja, podczas zgromadzenia nie doszło do niebezpiecznych incydentów. Film Agnieszki Holland miał swoją premierę 5 września podczas festiwalu filmowego w Wenecji i został uhonorowany nagrodą specjalną jury festiwalowego. W piątek ma być wyświetlany w polskich kinach. "Zielona granica". MSWiA zapowiada specjalny spot przed seansem - Film Agnieszki Holland "Zielona granica" pokazuje w sposób skrajnie niesprawiedliwy, nieuprawniony, krzywdzący funkcjonariuszy Straży Granicznej - ocenił Błażej Poboży, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji. Podczas konferencji w resorcie zapowiedział, że emisja we wszystkich kinach studyjnych w Polsce zostanie poprzedzona specjalnym spotem. - Spot pokazuje kontekst operacji hybrydowej, przebieg operacji i rozwiązanie, które wprowadziliśmy, żeby zagwarantować bezpieczeństwo Polek i Polaków - powiadomił. Do zapowiedzi resortu odniosło się Stowarzyszenie Kin Studyjnych, do którego należy 241 kin w Polsce. "Kina zrzeszone w Stowarzyszeniu prowadzone są przez niezależne od Stowarzyszenia Kin Studyjnych podmioty, które we własnym zakresie decydują o wszelkich aspektach swojej działalności, w tym o repertuarze filmowym i wyświetlanych spotach reklamowych" - podkreślono w oświadczeniu Zarządu Stowarzyszenia Kin Studyjnych. "Zielona granica". Ministerstwo wykupiło reklamy w kinach studyjnych Wiceminister Błażej Poboży doprecyzował w mediach społecznościowych, że "resort poprzez agencję pośredniczącą po prostu wykupił reklamy w kinach studyjnych na zasadach komercyjnych". "Realizujemy w ten sposób kampanię informacyjną w obronie dobrego imienia formacji podległych MSWiA" - napisał w serwisie X (dawny Twitter). *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!