W styczniu wśród Polaków, którzy zadeklarowali gotowość wzięcia udziału w wyborach do Sejmu, największe poparcie uzyskało ponownie Prawo i Sprawiedliwość razem z Solidarną Polską i Republikanami, osiągając wynik na poziomie 27 proc. - podaje Kantar Public. Drugie miejsce, jak wynika z sondażu, należy do Koalicji Obywatelskiej - 26 proc. Kolejną pozycję zajmują Ruch Polska 2050 Szymona Hołowni oraz Konfederacja, które zostałyby poparte przez 9 proc. wyborców. Lewica otrzymała 7 proc. głosów. Do Sejmu nie dostałyby się PSL-Koalicja Polska i ugrupowanie Kukiz’15, osiągając 3 proc. poparcie wyborcze, oraz partia Porozumienie Jarosława Gowina, uzyskująca 1 proc. głosów. Sondaż Kantar. Wzrost Kukiz'15, spadek PiS, Koalicja Obywatelska bez zmian Jak podaje Kantar Public w porównaniu do grudnia odnotowano wzrost poparcia dla ugrupowania Kukiz’15 (o 2 pkt proc.) oraz Konfederacji (o 1 pkt proc.). Spadek odnotowały Prawo i Sprawiedliwość (o 1 pkt proc.), oraz Ruch Polska 2050 Szymona Hołowni (o 2 pkt proc.). W przypadku KO, Lewicy, PSL-Koalicji Polskiej oraz Porozumienia nie odnotowano zmian. 15 proc. badanych nie potrafiło zdecydować, na kogo oddałoby głos. Sondaż Kantar. Jaka frekwencja? W styczniu 67 proc. Polaków zadeklarowało chęć udziału w wyborach do Sejmu, gdyby odbyły się w najbliższą niedzielę; 30 proc. z nich zdecydowanych jest do wzięcia udziału w głosowaniu, natomiast 37 proc. - raczej planuje wziąć udział w wyborach. Przeciwne stanowisko wyraża 22 proc. respondentów - z których 12 proc. zapowiada, że raczej nie pójdzie głosować, natomiast 10 proc. - zdecydowanie nie weźmie udziału w wyborach. 11 proc. Polaków jeszcze nie wie, czy odda swój głos w wyborach. Badanie przeprowadzono pomiędzy 21-26 stycznia 2022 r., na próbie reprezentatywnej 986 mieszkańców Polski w wieku 18 i więcej lat (preferencje partyjne: N=662 osób deklarujących "zdecydowanie" lub "raczej" zamiar uczestniczenia w wyborach). Technika badania to wywiady bezpośrednie wspomagane komputerowo (CAPI). Realizacja terenowa badania została wykonana przez Research Collective na zlecenie Kantar Public.