Reklama

Reklama

Nietypowe "naklejki" na maśle. Spółka komentuje

Zabezpieczenia antykradzieżowe na maśle? To obrazek z Rosji, który w ostatnich tygodniach był obiektem żartów. Tymczasem podobne zabezpieczenia miały pojawić się w jednej z polskich sieci handlowych.

W sklepach zabezpieczenia antykradzieżowe najczęściej kojarzone są z alkoholem lub ubraniami. Tymczasem sieć Kaufland miała wprowadzić specjalne "naklejki", które pojawiły się na maśle. Sieć zabezpiecza się przed kradzieżami coraz droższych produktów. Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego z czerwca, masło w ciągu roku podrożało o 30,6 proc.

W Kauflandach specjalne nalepki pojawiły się na kostkach masła po 7-13 zł. W tej sprawie skontaktowaliśmy się z działem prasowym sieci. - W sieci Kaufland korzystamy z zabezpieczeń, które mają zapobiec kradzieży danych grup produktowych. Część artykułów wyznaczonych do zabezpieczenia jest ustalana centralnie - tłumaczy Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Reklama

- Ponadto, w zależności od potrzeb, w wybranym sklepie systemem antykradzieżowym mogą zostać objęte produkty wskazane przez menedżera marketu. Dotyczy to m.in. masła. Zabezpieczenia tego typu są od lat powszechnie stosowaną praktyką w branży handlowej - dodaje.

Rośnie liczba kradzieży w sklepach

Kradzieże w sklepach są rzeczywiście coraz poważniejszym zjawiskiem. Świadczą o tym dane statystyczne udostępniane przez Komendę Główną Policji. W 2019 roku odnotowano 17 386 kradzieży. W 2020 20 103, a w 2021 roku liczba urosła do 24 995.

Problemem dla sieci handlowych jest także rozwój technologii i upowszechnienie się kas samoobsługowych, przy których trudniej kontrolować czy doszło do kradzieży. Być może dlatego antykradzieżowe nalepki staną się zjawiskiem powszechnym.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy