Ekonomista Rafał Mundry porównał aktualne ceny niektórych produktów z Biedronki, z cenami z ubiegłego tygodnia. Jego obserwacje nie pozostawiają złudzeń - jesteśmy świadkami kolejnej fali podwyżek cen w popularnym dyskoncie. "Co weekend archiwizuję ceny z glovo (aplikacja, która umożliwia zamówienie zakupów - red.). Na ogół zmiany były pojedyncze. W tym tygodniu bardzo szeroko" - napisał ekonomista na Twitterze. Do wpisu dołączył grafikę z kilkudziesięcioma produktami i ich cenami z weekendu oraz ze środy. Droższe sery, ryż i ocet Wśród produktów, które zdrożały są m.in. sery żółte. W weekend za opakowanie sera cheddar trzeba było zapłacić 8,63 zł. Teraz jego cena wynosi już 9,99 zł. Więcej zapłacimy także za ser gouda, którego cena wzrosła z 4,75 zł do 4,99 zł za opakowanie. O kilkadziesiąt groszy zdrożały również sery białe. Popularny serek wiejski zdrożał z 1,99 zł do 2,37 zł. Więcej trzeba zapłacić również za twaróg, który jeszcze w weekend kosztował 2,85 zł, a teraz trzeba za niego zapłacić 3,19 zł. Podwyżki cen nie ominęły również ryżu, który w ciągu kilku dni zdrożał nawet o 85 groszy za opakowanie. Więcej musimy zapłacić również za ketchup. W tym przypadku za niektóre z nich trzeba zapłacić nawet dwa złote więcej niż jeszcze trzy dni temu. O 20 groszy zdrożał natomiast smalec, a ocet o 40 groszy. O kilkadziesiąt groszy zdrożały również płatki śniadaniowe oraz herbata. Więcej zapłacimy także za papier toaletowy, którego cena wzrosła w niektórych przypadkach aż o dwa złote za opakowanie. "Inflacja nie odpuszcza" - podsumował swoje zestawienie ekonomista. Inflacja w Polsce Według szybkiego szacunku GUS podanego pod koniec ubiegłego miesiąca ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu wzrosły o 15,5 proc. rok do roku. W porównaniu z poprzednim miesiącem ceny wzrosły o 0,4 proc. Z kolei w czerwcu inflacja wyniosła 15,5 proc. rok do roku. Ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły w porównaniu do lipca 2021 r. o 15,3 proc., a w stosunku do czerwca 2022 r. o 0,6 proc. Biedronka komentuje Poprosiliśmy sieć Biedronka o komentarz w tej sprawie. "Rosnące koszty produkcji, surowców oraz energii wywierają ogromną presję na dostawców i producentów, którzy żeby zachować ciągłość operacyjną i dostępność produktów dla polskich rodzin renegocjują kontrakty z odbiorcami ich towarów. Na co dzień razem z naszymi partnerami pracujemy nad dostępnością produktów najwyższej jakości w najniższych możliwych cenach" - przekazał Interii Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka. "Dodatkowo, na co dzień Biedronka oferuje swoim klientom wiele szans na realne oszczędności, jak chociażby ubiegłotygodniowa promocja voucherowa czy uruchomienie w aplikacji Biedronka narzędzia Shakeomat, dzięki któremu od końca maja br. do dzisiaj klienci mieli możliwość zaoszczędzenia ponad 250 mln zł" - dodał.