Piotr Malepszak ma zostać powołany na stanowisko wiceministra infrastruktury ds. kolei jeszcze w piątek. Jak nieoficjalnie podaje "Rynek Kolejowy", nominacja miałaby zostać podpisana po powrocie Donalda Tuska do kraju z Brukseli. Piotr Malepszak kierował CPK. Później krytykował "nierealne obietnice" Malepszak w PKP Polskich Liniach Kolejowych, czyli zarządcy infrastruktury w kraju, pracował od 2008 do 2016 roku - m.in. jako dyrektor Biura Dróg Kolejowych i pełnomocnik zarządu ds. rewitalizacji linii kolejowych. W tym czasie zajmował się m.in. przygotowaniem połączeń na EURO 2012 czy przygotowaniem infrastruktury dla programu wdrażania pociągów Pendolino. Do zarządu Kolei Dolnośląskich dołączył w styczniu 2017 roku - jako wiceprezes, a od grudnia 2018 roku zasiadał w zarządzie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Od lutego do listopada 2019 r. objął funkcję p.o. prezesa CPK. Współpracę z CPK zakończył w lipcu 2020 roku, argumentując to nierealnymi obietnicami wobec inwestycji składanymi przez rząd. W marcu 2021 roku Malepszak objął funkcję pełnomocnika prezydent Gdańska ds. kolejowych. Piotr Malepszak: CPK nie zostanie zbudowany przed 2035 rokiem Malepszak w przeszłości w rozmowach z mediami, m.in. z "Rynkiem Kolejowym", wypowiadał się na temat CPK. Miesiąc temu zwracał uwagę na to, że lotniczy i kolejowy program inwestycyjny CPK wymagają dokładnego audytu, urealnienia prognoz ruchu oraz kosztów. Tłumaczył także, że mimo innego zapowiadanego terminu zakończenia inwestycji, nie ma co liczyć, aby wydarzyło się to przed 2035 rokiem. Nowy rząd Donalda Tuska został zaprzysiężony 13 grudnia. Ministrem infrastruktury z ramienia PSL został Dariusz Klimczak. *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!