Awaria systemu PKP Intercity. Podróżni nie mogą kupić biletów

Oprac.: Joanna Mazur
PKP Intercity mierzy się z awarią systemu sprzedaży biletów. Podróżni nie mogą ich kupić w systemie e-IC oraz aplikacji mobilnej przewoźnika. "Prosimy o cierpliwość i przepraszamy za wszelkie niedogodności" - apeluje PKP Intercity i wskazuje, gdzie obecnie można kupić bilety na pociąg. Pojawił się również problem z wyszukiwaniem połączeń zarówno przez stronę internetową jak i aplikację. Pasażerowie nie kryją złości i dodają, że nie mogą również zwracać biletów.

Komunikat o utrudnieniach związanych z zakupem biletów na pociąg pojawił się przed godz. 21 w poniedziałek.
"W godzinach popołudniowych z przyczyn zewnętrznych wystąpiła awaria systemu sprzedaży biletów, co skutkuje brakiem możliwości zakupu biletów w systemie e-IC oraz aplikacji mobilnej PKP Intercity" - przekazał przewoźnik na stronie internetowej.
Utrudnienia w zakupie biletów na pociąg. PKP Intercity wydało komunikat
Jak informuje PKP, podróżni mogą zakupić bilety przez strony i aplikacje naszych partnerów, m.in. Bilkom czy Koleo, a także w kasach stacjonarnych. "Dodatkowo w pociągach konduktorzy sprzedają bilety bez naliczania opłaty pokładowej, należy zgłosić się do konduktora przed wejściem do pociągu" - dodano.
Przewoźnik podkreśla, że administratorzy systemu intensywnie pracują nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu e-IC. "Gdy tylko będziemy mieli nowe informacje, niezwłocznie was poinformujemy. Prosimy o cierpliwość i przepraszamy za wszelkie niedogodności!" - wskazało PKP Intercity w mediach społecznościowych.
Co więcej, utrudnienia nie dotyczą wyłącznie ograniczonych możliwości zakupu biletów. Nie działa także opcja wyszukiwania połączeń, zarówno poprzez aplikację, jak i stronę internetową PKP Intercity.
Problem z zakupem biletów na PKP Intercity. Podróżni komentują
W aplikacji mobilnej pojawia się komunikat, że nie znaleziono jakichkolwiek połączeń, z kolei strona internetowa bardzo długo się ładuje, a ostatecznie również nie pojawiają się dostępne połączenia.

Pod postem PKP Intercity zamieszczonym w sieci przybywa komentarzy od niezadowolonych podróżnych, którzy wskazują na kolejne problemy. "Zakup zakupem, a ja chcę oddać (bilet - red.) i też nie mogę. Pociąg o 4 rano jutro to raczej nie zdążę" - napisał internauta. Jedna z osób przyznała, że ma taki sam problem, a dzwoniąc na infolinię dowiedziała się, że możliwość zwrotów powinna wkrótce ponownie działać. W innym przypadku pozostaje jedynie reklamacja biletu.
"Bilet kupiony, płatność przeszła, biletu brak na mailu (więc nie ma też jak go ewentualnie zwrócić). Kontakt przez formularz i mail - zero odzewu od kilku godzin (...) Dworzec w Gdańsku - kasy czynne do godz. 20, nie ma nawet możliwości kupić stacjonarnie nowego biletu" - informuje kolejna z internautek.
Jedna z komentujących osób dodała z kolei, że "od dwóch dni próbuje kupić bilety". "To jakiś żart!" - skwitowała. Pojawiło się także kilka identycznych komentarzy: "Znowu?" - pytają pasażerowie PKP Intercity. Wielu użytkowników zwraca też uwagę, że poprzedni system, z którego korzystał przewoźnik, był lepszy.
------
Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!