Z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą TNS wynika, że są one również "wysoce zaufanym" źródłem informacji dla 40 procent respondentów z 16 państw. 76 procent ogółu badanych pytanych o wykonywaną w ciągu ostatniego miesiąca czynność w sieci, odpowiedziało, że "szukało newsów". Była to druga najczęściej udzielana odpowiedź po "korzystaniu z wyszukiwarki w celu znalezienia informacji" (81 procent). Na kolejnych miejscach znalazły się następujące czynności: korzystanie z internetowej bankowości (74 procent), sprawdzanie informacji pogodowych (65 procent), szukanie informacji na temat produktu lub usługi przed dokonaniem zakupu (63 procent), odwiedzenie witryny marki lub produktu (61 procent), płacenie rachunków (56 procent), oglądanie klipów wideo (51 procent), korzystanie z porównywarek cenowych (50 procent) oraz słuchanie klipów dźwiękowych (44 procent). W przeprowadzonym drogą internetową badaniu uczestniczyło 27.522 osób w wieku od 18 do 55 lat z Australii, Chin, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Japonii, Kanady, Korei Południowej, Niemiec, Norwegii, Szwecji, USA, Wielkiej Brytanii oraz Włoch.