Ukraińscy partyzanci w rosyjskiej fabryce broni. Ujawniają niewygodne fakty

Aldona Brauła

Oprac.: Aldona Brauła

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Super
relevant
1,6 tys.
Udostępnij

Ruch partyzancki Atesz przeprowadził rozpoznanie rosyjskich Zakładów Silników w Tiumeniu. Okazuje się, że jedno z największych przedsiębiorstw rosyjskiego lotnictwa wojskowego ma poważne problemy z produkcją. Powodem są sankcje i brak elementów, które wcześniej sprowadzano z zachodnich państw.

Partyzanci zdobyli informację o rosyjskiej fabryce silników.
Partyzanci zdobyli informację o rosyjskiej fabryce silników.AA/ABACA / Abaca Press/Grupa AteszAgencja FORUM

Ukraińsko-tatarscy partyzanci z grupy Atesz poinformowali w mediach społecznościowych, że udało im się przeprowadzić rozeznanie w Zakładzie Silników w Tiumieniu. Jeden z agentów zdołał przedostać się do fabryki kluczowej dla rosyjskiego lotnictwa.

"Nasz agent zebrał informacje o zakładzie, który zajmuje się rozwojem i produkcją wojskowych silników oraz samolotów, w tym myśliwców, bombowców i samolotów transportowych" - czytamy w opisie zdjęć opublikowanych w raporcie. Partyzanci opublikowali także współrzędne obiektu.

Rosja. Ukraińscy partyzanci na terenie fabryki 

Atesz przekazuje w raporcie z misji, że zakład boryka się poważnymi problemami, które spowodowane są sankcjami nałożonymi na Rosję. Fabryka próbuje rozpocząć produkcję silników turboodrzutowych i turbowentylatorowych przy pomocy zamienników zachodnich wersji, jednak prace nie idą zgodnie z planami.

Fabryka w Tiumeniu została założona w 1963 roku w związku z coraz większym rozwojem zachodniej Syberii. Produkuje silniki i jest największym tego typu przedsiębiorstwem w regionie.

Sama firma twierdzi, że w 1992 roku całkowicie przestała produkować wyroby obronne. W 1994 roku w wyniku prywatyzacji, państwowe Tiumeńskie Przedsiębiorstwo Budowy Silników utworzyło Tiumeńskie Stowarzyszenie Budowy Silników. Od 2021 roku jest ono częścią grupy przemysłowej Gazprom Energoholding Industrial Assets.

W Tiumieniu produkowano silniki lotniskowców Jak-38 i Jak-38M, elementy do samolotów Su-20, Su-24 i MiG-29, silniki rakietowe do systemów obrony powietrznej oraz silniki do pocisków manewrujących.

Wojna Rosji w Ukrainie. Sabotaż ukraińskich partyzantów

Na początku lipca ukraińscy partyzanci poinformowali, że jeden z ich agentów wysadził tory kolejowe w pobliżu rosyjskiego miasta Jekaterynburg, około 1600 kilometrów od Ukrainy. Tory służyły do transportu północnokoreańskiej amunicji na potrzeby trwającej wojny. Atesz zapowiedział, że liczba partyzanckich aktów dywersyjnych będzie z każdym dniem wzrastać.

"Rosyjscy wojskowi nie powinni odpoczywać ani przez chwilę. Nasza zemsta za wasze przestępcze działania będzie przerażająca" - napisali partyzanci w mediach społecznościowych.

Wcześniej grupa poinformowała o sabotażu linii kolejowej Rostów nad Donem - Mariupol, której Rosjanie używają do transportu sprzętu wojskowego do Ukrainy.

-----

Bądź na bieżąco  i bądź jednym z ponad 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub  Interia Wydarzenia na Facebooku i dodaj tam nasze artykuły!

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      reklama
      dzięki reklamie oglądasz za darmo
      Gawkowski w "Graffiti" o zmianach w prawie autorskim: Decyzję premier zawsze podejmuje samodzielnie
      Gawkowski w "Graffiti" o zmianach w prawie autorskim: Decyzję premier zawsze podejmuje samodzielniePolsat NewsPolsat News
      Przejdź na