Deltakron. Badacze z Cypru mówią o nowym wariancie SARS-CoV-2

Cypryjscy badacze odkryli nowy wariant koronawirusa, który jest połączeniem Delty i Omikronu - donosi Bloomberg. Badania wykazały, że Deltakronem zakażonych jest 25 osób. Zdaniem naukowców nowy wariant koronawirusa częściej występuje u osób przebywających w szpitalach. "Jesteśmy dumni z naszych naukowców" - mówił minister zdrowia Cypru.

Nowy wariant koronawirusa został nazwany Deltakronem. Doktor Leontios Kostrikis, który kieruje zespołem naukowców, pracujących w laboratorium biotechnologii i wirusologii molekularnej Uniwersytetu Cypryjskiego, tłumaczył, że nowy wariant ma wspólne podłoże genetyczne wariantu Delta wraz z niektórymi mutacjami Omikronu.

Deltakron zdiagnozowano do tej pory u 25 osób. Jak wskazuje dr Kostrikis, 11 próbek pochodziło od osób hospitalizowanych.

"Częstotliwość mutacji była wyższa wśród osób przebywających w szpitalu, co może oznaczać korelację między 'Deltakronem' a hospitalizacjami" - mówił dr cytowany przez portal Cyprus Mail.

Doktor Kostrikis stwierdził, że obecnie jest za wcześnie, aby prognozować czy nowy wariant koronawirusa będzie odpowiadał za więcej zakażeń niż Delta i Omikron.

"Deltakron" na Cyprze: Jesteśmy dumni z naszych naukowców

"Przełomowe badania i odkrycia zespołu dr Kostrikis sprawiają, że jesteśmy dumni z naszych naukowców, ponieważ te badania umieszczają Cypr na międzynarodowej mapie, jeśli chodzi o kwestie zdrowotne" - mówił cypryjski minister zdrowia Michalis Hadjipantelas.

Wyniki badań cypryjskich badaczy zostały przesłane do międzynarodowej bazy danych GISAID.

Cypryjskie ministerstwo zdrowia zaraportowało w sobotę, 8 stycznia 3 959 nowych zakażeń i 4 zgony. Od początku pandemii na COVID-19 zachorowało tam 201 tys. osób. Zmarło 654 zakażonych