Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Rewolucja na kolei. Zniknie toaletowe utrapienie pasażerów

Jedna z kolejowych zaszłości odejdzie w niepamięć. Za mniej więcej rok wagony z toaletami, w których zawartość sedesu trafia na tory, nie będą mogły wyjeżdżać na polskie szlaki. Nowe zasady będą dotyczyć przewoźników dalekobieżnych, jak PKP Intercity, a także regionalnych - w tym Polregio. Spółki planują więc modernizacje, by część ich pociągów nie trafiła na bocznice ze względu na toaletowy problem.

Nadchodzi rewolucja w PKP. We wszystkich pociągach zostaną zamontowane toalety z system zamkniętym
Nadchodzi rewolucja w PKP. We wszystkich pociągach zostaną zamontowane toalety z system zamkniętym /East News/Marek Bazak/East News/Łukasz Kalinowski/

Państwowe PKP PLK, które zarządzają znaczną większością szlaków kolejowych w Polsce, zamierzają wymusić na pasażerskich przewoźnikach istotną zmianę. Od rozkładu jazdy 2024/2025, który wejdzie w życie za rok i kilka miesięcy, ma skończyć się problem z toaletami bez tzw. obiegu zamkniętego. 


Do dziś zdarza się, że podróżni - jadąc pociągiem - mają do dyspozycji WC, z którego zawartość trafia wprost na tory. PKP PLK chcą więc zmienić regulamin dotyczący przewoźników, aby wprowadzić większy komfort dla pasażerów. W przypadku, gdy toaleta ma obieg otwarty, nie można bowiem korzystać z niej podczas postoju na stacji.

Koniec z "otwartymi" toaletami. PKP Intercity: Będą modernizacje wagonów

Proponowana aktualizacja zasad zakłada, że w pociągach korzystających z sieci PKP PLK będzie musiał być zamontowany zamknięty układ sanitarny. PKP Intercity, które ma niemal monopol na przewozy dalekobieżne, zapewnia, iż taki standard istnieje w ponad 90 proc. taboru tego przewoźnika. 

Jak na łamach "Rynku Kolejowego" dodawał rzecznik PKP IC Cezary Nowak, składy niewyposażone w taki układ "zostaną poddane modernizacji, aby dostosować się do wymogów".

Nawet w 1. klasie zdarzają się WC z poprzedniej epoki

Branżowe pismo ustaliło, że tabor regionalnych przewoźników samorządowych jest już przystosowany do przepisów. Problem stanowią pociągi Polregio - największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce. Rządowo-samorządowa spółka sukcesywnie montuje układy zamknięte, ale po polskich torach wciąż ciągle kursuje sporo pojazdów starego typu

W Interii opisywaliśmy, że nawet w pierwszej klasie pociągów PKP IC brakuje niekiedy zamkniętego układu sanitarnego. Zdarza się, że WC w wagonach o teoretycznie lepszym standardzie jest gorzej wyposażone niż toaleta w klasie drugiej. Podróżni płacący za podróż więcej - aby spłukać sedes - muszą np. naciskać metalową stopkę, która zwalnia blokadę, a przez to zawartość ląduje na torach.

Źródło: Rynek Kolejowy 

***

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły! 

Grabiec w "Gościu Wydarzeń": Nie wyobrażam sobie, żeby prezydent chciał zadrzeć z większością Polaków/Polsat News/Polsat News
INTERIA.PL

Zobacz także