PKP Intercity. Bot Edek pomaga pasażerom znaleźć pasujący pociąg
PKP Intercity uruchomiło usługę bota Edka, czyli wirtualnego asystenta głosowego, który pomoże podróżnym w wyszukiwaniu połączeń. Za jego pośrednictwem będzie także można sprawdzić ceny biletów. Aby skorzystać z porady Edka, trzeba zadzwonić pod bezpłatny numer 22 391 22 22.
Jak informuje PKP Intercity, infolinia obsługiwana przez wirtualnego asystenta głosowego "to kolejne rozwiązanie, które ma ułatwić i usprawnić proces obsługi pasażera". Przewoźnik przypomniał, iż pierwszym krokiem jest właśnie planowanie podróży i wyszukanie pasującego połączenia.
- Nowa usługa to dodatkowa możliwość uzyskania informacji o rozkładzie jazdy, mogąca być szczególnie interesująca dla osób z ograniczonymi możliwościami korzystania z wyszukiwarki internetowej - powiedział członek zarządu PKP Intercity Artur Resmer.
Edek odbierze setki telefonów w jednym momencie
Bot Edek ma wyszukiwać połączenie na podstawie określonych przez pasażerów podstawowych informacji: stacji docelowej, początkowej, daty oraz godziny odjazdu, jak również dodatkowych opcji połączeń, które interesują podróżnego, takich jak np. przejazd bezpośredni, możliwość przewozu roweru czy uwzględnienia miejsca dla osoby z niepełnosprawnością.
Bot jest w stanie odbierać setki połączeń naraz. Z informacji PKP Intercity wynika, że dzięki zastosowanemu modułowi uczenia maszynowego, Edek cały czas się szkoli i wzbogaca bazę zaimplementowanej wcześniej wiedzy wraz z kolejnymi rozmowami.
PKP Intercity zapewnia, że wirtualny asystent głosowy będzie w przyszłości stopniowo wzbogacany o nowe funkcjonalności, aby "kompleksowo pomagać klientom w coraz większym zakresie tematów".
INTERIA.PL/PAP