Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

PKP Intercity. Bot Edek pomaga pasażerom znaleźć pasujący pociąg

​PKP Intercity uruchomiło usługę bota Edka, czyli wirtualnego asystenta głosowego, który pomoże podróżnym w wyszukiwaniu połączeń. Za jego pośrednictwem będzie także można sprawdzić ceny biletów. Aby skorzystać z porady Edka, trzeba zadzwonić pod bezpłatny numer 22 391 22 22.

Pociąg PKP Intercity; zdj. ilustracyjne
Pociąg PKP Intercity; zdj. ilustracyjne/Stanisław Bielski/Reporter

Jak informuje PKP Intercity, infolinia obsługiwana przez wirtualnego asystenta głosowego "to kolejne rozwiązanie, które ma ułatwić i usprawnić proces obsługi pasażera". Przewoźnik przypomniał, iż pierwszym krokiem jest właśnie planowanie podróży i wyszukanie pasującego połączenia. 

- Nowa usługa to dodatkowa możliwość uzyskania informacji o rozkładzie jazdy, mogąca być szczególnie interesująca dla osób z ograniczonymi możliwościami korzystania z wyszukiwarki internetowej - powiedział członek zarządu PKP Intercity Artur Resmer.


Edek odbierze setki telefonów w jednym momencie

Bot Edek ma wyszukiwać połączenie na podstawie określonych przez pasażerów podstawowych informacji: stacji docelowej, początkowej, daty oraz godziny odjazdu, jak również dodatkowych opcji połączeń, które interesują podróżnego, takich jak np. przejazd bezpośredni, możliwość przewozu roweru czy uwzględnienia miejsca dla osoby z niepełnosprawnością.

Bot jest w stanie odbierać setki połączeń naraz. Z informacji PKP Intercity wynika, że dzięki zastosowanemu modułowi uczenia maszynowego, Edek cały czas się szkoli i wzbogaca bazę zaimplementowanej wcześniej wiedzy wraz z kolejnymi rozmowami.


PKP Intercity zapewnia, że wirtualny asystent głosowy będzie w przyszłości stopniowo wzbogacany o nowe funkcjonalności, aby "kompleksowo pomagać klientom w coraz większym zakresie tematów".

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także