Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Prestiżowy raport o mediach. Interia i Polsat News w czołówce

Interia i Polsat News znalazły się w czołówce mediów, którym najbardziej ufają Polacy - wynika z najnowszego raportu opracowanego przez instytut agencji Reutera.

Strona główna Wydarzeń Interii
Strona główna Wydarzeń Interii/Aleksandra Włodarczyk/INTERIA.PL

Raport oparty był na kwestiach najważniejszych dla odbiorcy: przejrzystości w powstawaniu informacji, wysokich standardach dziennikarskich oraz uczciwym prezentowaniu odbiorcy w swoim medium.

Według "Reuters Institute Digital Report" Interia cieszy się drugim największym zaufaniem pośród mediów internetowych w Polsce. Osiągnęła 43 proc. zaufania wśród Polaków wobec zaledwie 24 proc. nieufności. Odpowiedź "nie mam zdania" wskazało 34 proc. ankietowanych.

Raport Reutersa o mediach. Polsat News i Interia w czołówce

Wysoko uplasował się także Polsat News. Kanał informacyjny telewizji Polsat wyprzedził m.in. kanały TVN i TVP, i zdobył zaufanie blisko połowy Polaków (48 proc.). Jednocześnie nieufność zadeklarowało jedynie 22 proc. ankietowanych. Brak zdania na temat Polsat News wyraziło 31 proc. badanych.

Dane pokazują, że media Grupy Polsat-Interia są w ścisłej czołówce polskich nadawców, jeśli chodzi o wskaźniki wiarygodności i zaufania. 

Liderem rankingu zaufania jest RMF FM - blisko 54 proc. ankietowanych darzy zaufaniem tego nadawcę. Brak zdania wyraziło 30 proc., a brak zaufania 16 proc.

Raport uwzględnił również udział sztucznej inteligencji w tworzeniu informacji. Zaledwie 15 proc. badanych czułoby się komfortowo, gdyby materiały były tworzone głównie przez AI. Z kolei 33 proc. badanych byłoby skłonnych korzystać z treści tworzonych przez człowieka z pomocą AI.

Media w raporcie agencji Reuters. Polacy zaczęli unikać newsów?

W ciągu ostatnich pięciu lat wzrósł odsetek osób, którym zdarza się unikać wiadomości. W 2017 przyznało się to tego 29 proc., a podczas tegorocznych badań 39 proc. ankietowanych. Spadło również ogólne zaufanie do mediów informacyjnych - z 56 proc. w 2015 roku do 39 proc. w 2024 roku.

Badanie wykazało również, że głównymi powodami korzystania z mediów są: możliwość bycia na bieżąco, walory edukacyjne oraz oferowanie różnej perspektywy na dany temat.

-----

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

Kiepura o alko-tubkach: To jest wchodzenie na rynek z butami/RMF FM/RMF
INTERIA.PL

Zobacz także