Raport oparty był na kwestiach najważniejszych dla odbiorcy: przejrzystości w powstawaniu informacji, wysokich standardach dziennikarskich oraz uczciwym prezentowaniu odbiorcy w swoim medium. Według "Reuters Institute Digital Report" Interia cieszy się drugim największym zaufaniem pośród mediów internetowych w Polsce. Osiągnęła 43 proc. zaufania wśród Polaków wobec zaledwie 24 proc. nieufności. Odpowiedź "nie mam zdania" wskazało 34 proc. ankietowanych. Raport Reutersa o mediach. Polsat News i Interia w czołówce Wysoko uplasował się także Polsat News. Kanał informacyjny telewizji Polsat wyprzedził m.in. kanały TVN i TVP, i zdobył zaufanie blisko połowy Polaków (48 proc.). Jednocześnie nieufność zadeklarowało jedynie 22 proc. ankietowanych. Brak zdania na temat Polsat News wyraziło 31 proc. badanych. Dane pokazują, że media Grupy Polsat-Interia są w ścisłej czołówce polskich nadawców, jeśli chodzi o wskaźniki wiarygodności i zaufania. Liderem rankingu zaufania jest RMF FM - blisko 54 proc. ankietowanych darzy zaufaniem tego nadawcę. Brak zdania wyraziło 30 proc., a brak zaufania 16 proc. Raport uwzględnił również udział sztucznej inteligencji w tworzeniu informacji. Zaledwie 15 proc. badanych czułoby się komfortowo, gdyby materiały były tworzone głównie przez AI. Z kolei 33 proc. badanych byłoby skłonnych korzystać z treści tworzonych przez człowieka z pomocą AI. Media w raporcie agencji Reuters. Polacy zaczęli unikać newsów? W ciągu ostatnich pięciu lat wzrósł odsetek osób, którym zdarza się unikać wiadomości. W 2017 przyznało się to tego 29 proc., a podczas tegorocznych badań 39 proc. ankietowanych. Spadło również ogólne zaufanie do mediów informacyjnych - z 56 proc. w 2015 roku do 39 proc. w 2024 roku. Badanie wykazało również, że głównymi powodami korzystania z mediów są: możliwość bycia na bieżąco, walory edukacyjne oraz oferowanie różnej perspektywy na dany temat. ----- Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!