Reklama

Nie możesz się dostać do lekarza? Spróbuj w TPK. Dostaniesz receptę i zwolnienie

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu umożliwia uzyskanie dostępu do niezbędnej opieki zdrowotnej. Za sprawą systemu możesz skonsultować się z lekarzem wtedy, gdy tego potrzebujesz. Nawet po zamknięciu gabinetu, w nocy, czy w weekendy i święta. Wyjaśniamy, co to jest TPK, jaki numer wybrać i kiedy można dzwonić.

Pandemia Covid-19 wymagała od systemu opieki zdrowotnej sprostania nowym wymaganiom. Jednym z nich była konieczność świadczenia pomocy osobom, które nie mogły opuścić swojego miejsca zamieszkania. 

Efektem jest rozwinięcie sektora pomocy zdalnej, konsultacji niewymagających bezpośredniego kontaktu na linii lekarz-pacjent. Jednym z takich rozwiązań jest Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Dowiedz się, co to jest, kiedy można dzwonić i jaki numer wybrać.

Czytaj również: ZUS zaostrzy kontrole w polskich domach? Oto kto miałby znaleźć się pod lupą

Reklama

TPK – co to jest?

TPK to system pomocy zdalnej, który umożliwia konsultację lekarza z pacjentem bez konieczności dojazdu do chorego, czy gabinetu specjalisty. 

Dzwoniąc do TPK, można otrzymać porady dotyczące poprawy aktualnego stanu zdrowia, czy diagnozę przyczyny pojawiających się objawów. Oprócz tego, za pośrednictwem Teleplatformy Pierwszego Kontaktu lekarz może wystawić e-Receptę oraz e-Zwolnienie.

Czytaj również: Zwolnienia lekarskie przez teleporadę. Minister zdrowia wyjaśni sprawę z prezes ZUS 

TPK – jaki numer wybrać?

Jaki numer wybrać, żeby uzyskać telefoniczną pomoc lekarza? Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest dostępna pod bezpłatnym numerem  800 137 200. 

Po nawiązaniu kontaktu konsultant obsługujący pacjentów TPK przeprowadza wstępny wywiad. Na tym etapie prosi o podanie podstawowych danych: imię, nazwisko i numer PESEL. Następnie połączenie jest przekierowywane do lekarza lub pielęgniarki.

TPK – kiedy można dzwonić?

Kiedy można zadzwonić do TPK? Teleplatforma działa poza godzinami pracy POZ – czyli podstawowej opieki zdrowotnej.

Wybierając numer do TPK – 800 137 200 - można liczyć na pomoc w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia. W tych godzinach Teleplatforma Pierwszego Kontaktu działa od poniedziałku do piątku. Z kolei w sobotę, niedzielę i święta TPK jest dostępna całodobowo.

Czytaj również: ZUS kontroluje L4 wystawiane przez telefon? Lekarze protestują

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu – jak można z niej skorzystać?

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu umożliwia skorzystanie z pomocy specjalisty w godzinach wieczornych, nocnych, a także w weekendy i święta. Zaleca się korzystanie z niej również w sezonie infekcji grypowych, czy pojawienia się mniej uciążliwych objawów.

Jest jeszcze jedna opcja związana z używaniem TPK. Jak można z niej skorzystać? Należy wypełnić formularz zgłoszenia na konsultację. W ciągu 3h od uzupełnienia kwestionariusza z pacjentem skontaktuje się lekarz lub pielęgniarka. Platforma jest dostępna również dla osób niesłyszących.

Czytaj również:

Zwolnienia lekarskie przez teleporadę. Minister zdrowia wyjaśni sprawę z prezes ZUS 

ZUS kontroluje L4 wystawiane przez telefon? Lekarze protestują

ZUS zaostrzy kontrole w polskich domach? Oto kto miałby znaleźć się pod lupą

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy