Niektóre firmy tracą duże pieniądze z powodu miejskich mitów. Przykład? Przez długie lata plotkowano w USA o związkach firmy Procter & Gamble z satanizmem. W logo firmy, przedstawiającym brodatą twarz księżyca na tle 13 (!) gwiazd dopatrzeć się podobno można trzech szóstek. Mówiło się też o tym, że prezes firmy złożył znaczną darowiznę na rzecz Kościoła Szatana (co jest nieprawdą). Firma wydała ostre oświadczenie dementujące te plotki i teraz każdy, kto głosi publicznie , że firma "Procter and Gamble służy diabłu" naraża się na proces. Problemy miała też firma KFC, która plotka wiązała z Ku Klux Klanem i na temat której dość popularny mit funkcjonował na południu USA: oto do smażonych kurczaków, ulubionej, według stereotypów żywności Czarnych w Ameryce, dosypywana miała być substancja, która powodowała u tychże Czarnych impotencję. Na Białych nie wywierała - według plotki - żadnego wpływu. Mówiono też o tym (wbrew prawdzie), że Chevrolet Nova nie sprzedaje się w krajach hiszpańskojęzycznych, ponieważ słowa "no va" znaczą po hiszpańsku "nie iść". Według innej plotki, firma Coteco, która produkowała popularne lalki o nazwie "Cabbage Patch Kids" miała wysyłać oficjalne "certyfikaty o śmierci lalki" dzieciom, które reklamowały zepsute egzemplarze. Mówiło się też, że słowo Adidas to skrót of "all day I dream about sex", czyli "cały dzień marzę o seksie", a GAP to skrót od "Gay and Proud", co miałoby oznaczać dumę założycieli firmy ze swej homoseksualnej orientacji. Mówiło się też o tym, że na podeszwach butów marki "Vans" znajdują się gwiazdy Dawida, a umieszczone są tam po to, by noszący je stąpali po żydowskich symbolach. Ku Klux Klan miał także być właścicielem firmy Marlboro (nie jest), a mormoni - Coca - Coli (która nie jest produkowana na bazie kokainy, choć kiedyś - faktycznie - zawierała). O Coca-Coli krąży mnóstwo mitów, takich, jak - na przykład - ten, że ząb pozostawiony na noc w szklance Coca-Coli zostanie przez napój rozpuszczony. Również mieszanie Coli z aspiryną nie spowoduje "haju", w co nadal wierzy wiele osób. Nieprawdą jest również plotka mówiąca, że Al Kaida zatruła każdą jedną na pięć skrzynek Coca-Coli wąglikiem, ani to, że Fanta została wynaleziona przez nazistów. Kombinacja Coca-Coli i Mentosów nie powoduje śmierci i nie zabiła dwóch brazylijskich nastolatków, jak uważa pewna liczba osób. Tommy Hilfiger - znany projektant - według jednej z plotek oznajmić miał, że "jego ubrania nie są przeznaczone dla Czarnych ani Azjatów", co jest - jak wszystkie pozostałe przytaczane tu legendy - nieprawdą. Również firma Domino's Pizza nie sponsoruje organizacji antyaborcyjnych, a załoga jednej z popularnych amerykańskich linii lotniczych - Continental Airlines - nie wyrzuca sprawiających kłopoty pasażerów przez okno. Na ile jednak walka z miejskimi mitami jest skuteczna - nie wiadomo.