Wyjątkowa prognoza pogody. Prezenterzy występują w swojej sprawie

Jakub Wojciechowski

Jakub Wojciechowski

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Hahaha
haha
65
Udostępnij

Taka prognoza pogody nie zdarza się często. Pięcioro dzieci nagrało ostrzeżenie przed zmianami klimatycznymi, które mogą mieć opłakane skutki w 2050 roku. To element dużej akcji informacyjnej przygotowanej przez agendę ONZ i organizację meteorologów. Dzieci wspierają znani aktorzy.

Dzieci ostrzegają przed kryzysem klimatycznym, przez który w 2050 roku praktycznie nie będzie można bawić się na zewnątrz. Na zdjęciu: wyschnięty zbiornik wodny w Sant Roma de Sau nieopodal Barcelony w Hiszpanii
Dzieci ostrzegają przed kryzysem klimatycznym, przez który w 2050 roku praktycznie nie będzie można bawić się na zewnątrz. Na zdjęciu: wyschnięty zbiornik wodny w Sant Roma de Sau nieopodal Barcelony w HiszpaniiAlbert Llop/NurPhotoGetty Images

W czwartek w telewizjach całego świata emitowana jest wyjątkowa prognoza pogody. Prezentują ją dzieci, które opowiadają o swoich obawach związanych z postępującym ociepleniem klimatu. To część inicjatywy zorganizowanej przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), Światową Organizację Meteorologiczną (WMO) oraz program Weather Channel.

Jaka prognoza pogody jest najlepsza? Taka, która jest aktualizowana co 30 minut. Wypróbuj darmową aplikację Pogoda Interia. Zainstaluj z Google Play lub App Store

Prognoza pogody na 2050 rok

Trwający minutę spot prezentują telewizje informacyjne z całego świata, w tym tak znane kanały jak CNN i France 2. Nagranie opublikowano również w internecie. Filmik dostępny jest w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, portugalskim, hindi, suahili oraz po arabsku i tajsku.

Występujące w klipie dzieci prezentują "prognozę pogody na 2050 rok", która według nich ma być "szalona":

Z "prognozy" możemy dowiedzieć między innymi, że w 2050 roku fale upałów będą zagrażać 94 proc. dzieci, które nie będą już mogły bawić się na zewnątrz.

W nagraniu wystąpiło łącznie pięcioro dzieci, opowiadających o niebezpieczeństwach związanych z postępującym globalnym ociepleniem i apelujących o pilne działania na rzecz powstrzymania zmian klimatycznych.

Celebryci wspierają młodych prezenterów

Ambasadorami akcji są popularni aktorzy, między innymi Nikolaj Coster-Waldau (znany z "Gry o Tron") czy laureatka Oscara dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej za rolę w filmie "Wszystko wszędzie naraz" Michelle Yeoh.

- Chociaż te prognozy są fikcyjne, ważne jest, byśmy podjęli znaczące działania w celu ochrony planety dla naszych dzieci i przyszłych pokoleń - powiedziała Yeoh.

Dinozaur Frankie przed dziećmi

Rok 2023 był najgorętszym w historii, jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że kolejny pobije ten rekord. Niedawno Światowa Organizacja Meteorologiczna ujawniła, że doświadczyliśmy najcieplejszego dziesięciolecia w historii ludzkości.

- Nasze dzisiejsze decyzje ukształtują przyszłość na wiele kolejnych pokoleń. Ta kampania to wezwanie do natychmiastowych działań w trosce o ludzi i planetę - podkreśliła Sekretarz Generalna WMO, prof. Celeste Saulo.

Najnowsza inicjatywa jest kontynuacją kampanii zapoczątkowanej przez UNDP w 2021 roku. Wówczas bohaterem spotów był animowany dinozaur Frankie, który ostrzegał ludzkość słowami: "My mieliśmy asteroidę. Jaka jest wasza wymówka? Nie wybierajcie wyginięcia. Ocalcie swój gatunek, zanim będzie za późno".

Źródło: AFP, UNDP.org

***

Przeczytaj również nasz raport specjalny: Wybory samorządowe 2024.

Bądź na bieżąco i zostań jednym z ponad 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      reklama
      dzięki reklamie oglądasz za darmo
      Przykryli lodowiec ogromną plandeką. Sprytny pomysł!
      Przykryli lodowiec ogromną plandeką. Sprytny pomysł!INTERIA.TVAFP
      Przejdź na