Do pożaru doszło w zeszłym tygodniu w Highgate w północnym Londynie - poinformowała stacja Sky News. Ogień wybuchł w sypialni mieszkania mężczyzny, który prawdopodobnie jest dostawcą jedzenia. Zanim przybyła straż pożarna, właściciel jednośladu próbował samodzielnie ugasić ogień przy pomocy gaśnicy. Niestety, doznał poważnych oparzeń kilku części ciała. Dochodzenie przeprowadzone przez londyńską straż pożarną wykazało, że ogień pojawił się, gdy rower był podłączony do ładowania. Ładowarkę właściciel miał kupić przez internet dzień wcześniej. Londyn. Pożary rowerów i hulajnóg elektrycznych To nie pierwszy taki przypadek. Londyńska straż pożarna poinformowała, że tylko w tym roku doszło do 137 pożarów z udziałem roweru elektrycznego lub hulajnogi elektrycznej. W ich wyniku zginęły łącznie trzy osoby, a 50 zostało rannych. Strażacy podkreślają, że w 2023 roku miało już miejsce więcej pożarów akumulatorów niż w całym 2022 roku. Również w zeszłym tygodniu, z powodu awarii akumulatora w rowerze elektrycznym, zniszczeniu uległ sklep w Bow we wschodnim Londynie. Nikt nie został ranny, ale do ugaszenia płomieni potrzeba było 40 strażaków. Z kolei kilka dni wcześniej 80 strażaków walczyło z dwoma podobnymi pożarami. Uważa się, że w obu przypadkach zostały one spowodowane awarią akumulatorów litowych w rowerach elektrycznych. Jeden z pożarów miał miejsce w mieszkaniu na trzecim piętrze w Holborn w centrum Londynu. Drugi - w ogrodzie w Penge w południowo-wschodnim Londynie, gdzie elektryczny jednoślad zapalił się podczas ładowania. W tym przypadku ogień rozprzestrzenił się na cały blok mieszkalny. Straż pożarna ostrzega korzystających z elektrycznych jednośladów W ramach kampanii Charge Safe (ang. ładuj bezpiecznie) londyńska straż pożarna przestrzega przed zagrożeniami związanymi z bateriami litowymi, które są powszechnie stosowane w rowerach i hulajnogach elektrycznych. Strażacy apelują, aby właściciele jednośladów zawsze korzystali z właściwej ładowarki i kupowali ją od renomowanego sprzedawcy. - Pożary akumulatorów litowych, zasilających takie pojazdy, mogą być gwałtowne i powodować powstawanie strumieni płomieni. Ogień jest również wystarczająco gorący, aby stopić metal - podkreślił zastępca komisarza Dom Ellis. - Ten rodzaj pożaru wytwarza wysoce łatwopalną, wybuchową i toksyczną chmurę oparów, której nigdy nie należy wdychać. Ugaszenie pożaru może być również niezwykle trudne. Poważne obrażenia odniesione przez właściciela roweru elektrycznego wskazują, dlaczego nigdy nie należy gasić pożaru baterii litowej. Radzimy wyjść i zadzwonić po straż pożarną - zaapelował Ellis. - Internetowe platformy handlowe są wylęgarnią niespełniających norm ładowarek do rowerów elektrycznych. Niekompatybilne ładowarki mogą dostarczać do akumulatora roweru elektrycznego zbyt wysokie napięcie, powodując katastrofalny pożar, dlatego chcemy wprowadzenia zakazu stosowania uniwersalnych ładowarek, które mogą spowodować dokładnie to samo - wyjaśniła dyrektor naczelna Electrical Safety First Lesley Rudd Hulajnogi i rowery elektryczne w Wielkiej Brytanii Z prywatnych hulajnóg elektrycznych nie można korzystać na drogach i chodnikach w Wielkiej Brytanii. Stały się one jednak popularne, szczególnie na obszarach miejskich. Jazda na rowerze elektrycznym jest legalna, jeśli spełni się określone wymagania. Jednoślady muszą być wspomagane pedałami i posiadać silnik elektryczny o maksymalnej mocy 250 W, który nie napędza roweru, gdy porusza się z prędkością większą niż 25 km/h. Z rowerów elektrycznych często korzystają osoby dostarczające żywność, które chcą jak najszybciej dotrzeć do klienta - zauważa Sky News. Źródło: Sky News *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!