Facebook planuje zmienić nazwę. Zuckerberg chce budować "metawersum"

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Udostępnij

Mark Zuckerberg na konferencji Connect pod koniec października ma ogłosić zmianę nazwy Facebooka - informuje "The Verge". Celem rebrandingu jest skupienie się na budowaniu tzw. metawersum - tworzeniu przestrzeni cyfrowych wykraczających poza media społecznościowe.

Mark Zuckerberg
Mark ZuckerbergAFP

Portal "The Verge" wskazuje, że zmiana nazwy miałaby nastąpić 28 października, a ogłosić ją miałby sam Zuckerberg. Rzecznik Facebooka odmówił komentarza w sprawie.

"Rebranding pozycjonowałby Facebooka jako jeden z wielu produktów podlegających pod firmę macierzystą, na równi z Instagramem, WhatsAppem, Oculusem i innymi" - donoszą dziennikarze. Oznacza to, że zmiana nazwy będzie dotyczyć jedynie firmy Facebook - nazwa samego serwisu prawdopodobnie zostanie taka sama.

Jak dodano, Zukerberg chce oficjalnie skupić się na tworzeniu następnego rozdziału dla swojej firmy - tzw. metawersum, przyszłościowych przestrzeni cyfrowych skupionych na nowych technologiach jak AR (rzeczywistość rozszerzona) i VR (rzeczywistość wirtualna). W lipcu Facebook powołał zespół ds. metawersum, a sam Zuckerberg użył tego terminu podczas ostatniej rozmowy z "The Verge". Podkreślał, że "będzie on stanowić dużą część tego, w jaki sposób wyewoluuje sieć po okresie internetu mobilnego".

Zarzuty od byłej menadżerki

"The Verge" wskazuje, że Facebook już teraz skupia się na rozwoju i promocji nowatorskich technologii. Ponad 10 tys. pracowników firmy zajmuje się produkcją okularów AR, które według Zuckerberga, będą w przyszłości tak powszechne jak smartfony. W planach jest też zatrudnienie dodatkowych 10 tys. pracowników w Europie, którzy skupią się na rozwijaniu wirtualnej rzeczywistości.ZOBACZ: Wielka awaria Facebooka to dopiero początekNiektóre media jak m.in. "Washington Post" zwracają uwagę, że rebranding miałby pomóc odciąć się od ostatnich kontrowersji związanych z serwisem. Na początku października była menadżerka Facebooka Frances Haugen oskarżyła firmę przed Senatem USA, że algorytmy na Facebooku mają promować treści wywołujące skrajne emocje, a materiały pojawiające się na Instagramie - mieć szkodliwy wpływ na psychikę młodych osób. Takie działanie miało sprawiać, że użytkownicy spędzali w serwisach więcej czasu. Ze wszystkiego mieli zdawać sobie sprawę szefowie spółki, z Zuckerbergiem na czele.

Odnosząc się do zarzutów Facebook zapewniał, że cały czas "wprowadza usprawnienia", które mają zapobiegać szerzeniu się szkodliwych treści".

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      reklama
      dzięki reklamie oglądasz za darmo
      Czy takie ogłoszenie na Facebooku może zostać podciągnięte pod Kodeks karny: „Poszukuję rodziców dzieci poszkodowanych przez działania pedagogów i dyrektora szkoły XY (nazwa konkretnej placówki) w miejscowości XY (konkretna miejscowość)”?
      Czy takie ogłoszenie na Facebooku może zostać podciągnięte pod Kodeks karny: „Poszukuję rodziców dzieci poszkodowanych przez działania pedagogów i dyrektora szkoły XY (nazwa konkretnej placówki) w miejscowości XY (konkretna miejscowość)”?Interia.tv
      emptyLike
      Lubię to
      Lubię to
      like
      0
      Super
      relevant
      0
      Hahaha
      haha
      0
      Szok
      shock
      0
      Smutny
      sad
      0
      Zły
      angry
      0
      Udostępnij
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
      Przejdź na