Reklama

Reklama

Poczuć Polskę, poznać Polskę. Rusza II edycja projektu Sense Poland

"Poczuj Polskę Wielozmysłowo Wszystkimi Zmysłami" - to hasło przewodnie drugiej edycji projektu Sense Poland. Jego celem jest promocja Polski za pośrednictwem kultury.

Sense Poland został zainaugurowany w ubiegłym roku w Konsulacie Generalnym Rzeczpospolitej Polskiej w Nowym Jorku. Jak informują jego pomysłodawcy - agencja BKEV - projekt jest wzorowany na najlepszych przedwojennych tradycjach promowania Polski, takich jak Wystawy Światowe w Paryżu (1925, 1937) i Nowym Jorku (1939).

Reklama

Powstał we współpracy z czołowymi instytucjami polskiej kultury, m.in. Zamkiem Królewski w Warszawie, Muzeum Łazienki Królewskie, Narodowym Archiwum Cyfrowym i Instytucie Dziedzictwa Narodowego. 

Tegoroczna edycja jest kierowana do przedstawicieli amerykańskich elit politycznych, kulturalnych i naukowych. Przypada w setną rocznicę zwycięstwa w wojnie polsko-bolszewickiej.

"Wtedy Polska też miała swoich przyjaciół w Stanach Zjednoczonych, w tym ich Prezydenta Woodrow’a Wilsona i jego doradcę Edwarda M. House’a. Organizatorzy Sense Poland przypominają, że w wojnie sprzed wieku Polskę wsparli też amerykańscy lotnicy.

Twórca Eskadry Lotniczej Merian C.Cooper, późniejszy reżyser i scenarzysta, zdobywca Oskara mówił: "...z zapałem szliśmy, by walczyć za tę wyidealizowaną w naszych myślach Polskę, z tym samym zapałem, jak rycerze krzyżowi szli walczyć o Ziemię Świętą. (...) Spłacimy dług wdzięczności zaciągnięty przez Amerykę w zaraniu jej życia politycznego, gdy Kościuszko i Pułaski o wolność i niepodległość Ameryki walczyli."

Tegoroczna edycja Sense Poland koncentruje się na wybranych dziedzinach: sztuce, muzyce, tradycjach narodowych i historii kulinariów. Z uwagi na trwającą pandemię, w tym roku zrezygnowano z koncertów i konferencji.

d.e.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne