Orlen wycofuje Tygodnik "NIE" z Janem Pawłem II. "Przekracza granice"

Oprac.: Aleksandra Cieślik

Daniel Obajtek - prezes zarządu PKN Orlen, zdecydował o usunięciu z punktów sprzedaży na stacjach najnowszego numeru Tygodnika "NIE" z wizerunkiem Jana Pawła II i ukrzyżowanej, plastikowej lalki. Podobną decyzję podjęła Poczta Polska.

Orlen wycofał ze sprzedaży Tygodnik "NIE"
Orlen wycofał ze sprzedaży Tygodnik "NIE"Łukasz Gdak/ Tomasz Jastrzębowski/ REPORTEREast News

Nie milkną echa po emisji reportażu "Franciszkańska 3" Marcina Gutowskiego na antenie TVN24. Według ustaleń dziennikarzy Karol Wojtyła, jeszcze jako kardynał, miał tuszować przypadki pedofilii podległych mu księży.

Do sprawy tej - na swojej okładce - odniósł się Tygodnik "NIE". Przedstawia ona wizerunek Jana Pawła II trzymającego w dłoniach krzyż z ukrzyżowaną plastikową lalkę.

Daniel Obajtek - prezes zarządu PKN Orlen - podjął decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży koncernu najnowszego wydania gazety.

"Okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II" - podkreślił na Twtterze.

Okładka "NIE" z Janem Pawłem II. Gazetę wycofała też Poczta Polska

Podobną decyzję podjęła Poczta Polska. Magazyn "Press" przypomina, że zgodnie z polskim prawem prasowym pracownicy kolportażu nie mogą utrudniać kolportażu gazet ze względu na ich zawartość.

"Wydarzenia": Mieszkańcy kilku wsi na Dolnym Śląsku są odcięci od komunikacji publicznejPolsat NewsPolsat News