O nietypowej promocji Żabki zrobiło się głośno po wpisie opublikowanym w mediach społecznościowych przez aktywistę Jana Śpiewaka. Na załączonych grafikach sieć informuje o akcji promocyjnej, polegającej na możliwości zakupu hot doga za złotówkę przy jednoczesnym zakupie paczki papierosów. Klienci mogą kupić również kanapkę lub kawę. Jak informuje portal nowymarketing.pl, opcja jest dostępna dla użytkowników aplikacji Żappka w osobnej zakładce o nazwie "Strefa palacza". "Żabka jest bardzo poważnym zagorzeniem dla zdrowia publicznego" - napisał Jan Śpiewak. Ministerstwo Zdrowia: Liczymy, że Żabka wycofa reklamę Na wpis Śpiewaka zareagowało we wtorek Ministerstwo Zdrowia. "Reklama wyrobów tytoniowych jest niedopuszczalna i nieważne do jak wąskiego grona osób jest kierowana oraz czy są to tylko palacze. Jesteśmy zobligowani skierować sprawę do prokuratury i UOKiK. Liczymy, że dla Żabki zdrowie klientów jest najważniejsze i wycofa reklamę" - czytamy we wpisie opublikowanym na Twitterze. Sieć sklepów odniosła się do pojawiających się zarzutów. "Wobec tej konkretnej informacji należy zaznaczyć, że przedstawiona oferta jest zgodna z obowiązującym prawem i nie ma charakteru reklamy kierowanej do szerokiego odbiorcy. Nie może być rozpatrywana w takich kategoriach, ponieważ jest kierowana wyłącznie do pełnoletnich, zdefiniowanych użytkowników i z wykorzystaniem ich indywidualnych interfejsów. Wszyscy adresaci tej oferty wyrazili wcześniej zgodę na możliwość przekazywania im takich informacji, zgodnie z obowiązującym regulaminem" - przekazano portalowi nowymarketing.pl. Prawo: Zakaz reklamowania wyrobów tytoniowych Ustawa z 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (DzU z 1996 r., nr 10, poz. 55; dalej: ustawa) zakazuje wszelkiej reklamy tych produktów, w szczególności w telewizji, radiu, w prasie i na plakatach. Zgodnie z art. 8 ustawy zakazana jest reklama i promocja wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych i produktów imitujących wyroby lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli związanych z używaniem tytoniu. Wymienia ona przykładowo nośniki reklamy oraz miejsca publiczne. Przepisy zakazują także sponsorowania przez firmy tytoniowe działalności sportowej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej, a także nie pozwalają na urządzanie loterii promocyjnej papierosów.