Reklama

Reklama

Fala komentarzy po wpisach NBP na Twitterze. Szef komunikacji banku wyjaśnia

Od środy na kontach Narodowego Banku Polskiego na Twitterze pojawiają się wpisy, które wywołały falę krytycznych komentarzy. Do sprawy odniósł się dr Piotr Turek, dyrektor Departamentu Komunikacji Narodowego Banku Polskiego.

"Pod koniec roku miała miejsce szarża banku na rynku walutowym w celu osłabienia złotego. Przyniosła ona wysoki zysk NBP (w sumie przekroczył 9 mln zł), którego lwia część w tym roku zasili budżet" - taki wpis pojawił się w środę (tuż przed ogłoszeniem wysokości stóp procentowych) na oficjalnym koncie NBP. Wpis został usunięty. Bank wyjaśnił, że był to cytat z jednego z dzienników. Błędnie podano także zysk NBP, który powinien być wyrażony nie w milionach, a miliardach złotych. 

"Kierownik polowania zagrał na trąbce"

Przez całą środę NBP w mediach społecznościowych pisał o nagrodach i wyróżnieniach dla prezesa Adama Glapińskiego, który w przyszłym roku ponownie będzie ubiegał się o funkcję szefa banku centralnego.  

Reklama

W czwartek ponownie pojawił się wpis, który był szeroko komentowany: "Kierownik polowania zagrał na trąbce i ogary poszły w las". Tym razem wysłano go z konta biura prasowego NBP. Być może to nawiązanie do przypadającego właśnie Hubertusa, święta myśliwych, leśników i jeźdźców.

Zwróciliśmy się do NBP z pytaniem, czy konto @BiuroNbp jest podobnie jak @nbppl prowadzone przez pracowników banku. Odesłano nas do wyjaśnień dyrektor Departamentu Komunikacji Narodowego Banku Polskiego na łamach proto.pl. 

"Profil Biura Prasowego NBP ma bardziej ludzkie oblicze"

- Profil Biura Prasowego NBP na TT stworzyliśmy do relacji z wybranymi dziennikarzami, szczególnie tam aktywnymi. Część dziennikarzy zaznacza na profilach, że przedstawia prywatne opinie. Często nie ma tam miejsca na analizy racji obu stron, za to są tam emocje, prywatne sympatie, impulsowość i działanie pod wpływem chwili. Szukaliśmy sposobu na dopasowanie się do tego trybu, ale i wyzwań jakie narzuca komunikacja twitterowa. Mówimy wprost, czasem dosadnie, poważnie, a czasem mniej służbowo. Profil Biura Prasowego NBP ma bardziej ludzkie oblicze - są emocje, jest riposta, jest na czas. Ten kanał komunikacji traktujemy również jako narzędzie do odpowiedzi na hejt i dezinformację, ale przede wszystkim jako uzupełnienie smsowej, mailowej i telefonicznej korespondencji. Do oficjalnej komunikacji banku pozostaje profil @nbppl - wyjaśnił Piotr Turek. 

JO


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL