Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Dlaczego Eurocoptery nie latają w nocy?

Po katastrofie kolejowej pod Szczekocinami na miejscu tragedii pojawiły się tylko dwa Eurocoptery - z Warszawy i Wrocławia. Nie wyleciały śmigłowce ze znajdujących się znacznie bliżej baz w Łodzi, Kielcach i Krakowie, informuje "Gazeta Polska Codziennie".

/Reporter

- Nie mamy przeszkolonych ekip. Tylko trzy bazy na terenie kraju dyżurują po zmroku - Warszawa całą dobę, Wrocław i Gdańsk do dwudziestej trzeciej. Pozostałe bazy dyżurują do zachodu słońca, tłumaczy Justyna Sochacka, rzecznik prasowy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Oburzenia nie kryją politycy PiS-u. "Przecież po to mamy 17 stałych baz i 17 helikopterów, żeby w takich wypadkach latały" - mówi "GPC" pos. PiS Czesław Hoc, który złożył w tej sprawie interpelację poselską.

Rzeczniczka LPR-u przyznaje, że Eurocoptery są przystosowane do latania w nocy, jednak we wszystkich bazach dyżurują dopiero od niespełna roku. "To nowe śmigłowce, nowa technologia. Do tej pory nasze załogi systemowo nie latały w nocy. Musimy się do tego przygotować. Potrzeba czasu, by loty przebiegały bezpiecznie" - tłumaczy.

PAP

Zobacz także