Reklama

Reklama

Kryzys paliwowy w Wielkiej Brytanii: Zgłosiło się 127 zagranicznych kierowców cystern

Premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson poinformował, że wydano 127 z 300 planowanych wiz dla zagranicznych kierowców, którzy mają pomóc w rozwiązaniu problemu z dostawami paliwa. Przekonuje on, że problemem jest globalny niedobór pracowników.

- Jest to fascynująca ilustracja problemu niedoboru. Powiedzieliśmy sektorowi przewozów towarowych: dobrze, dajcie nam nazwiska kierowców, których chcecie sprowadzić, to załatwimy wizy i dostaniecie kolejne 5000 wiz. Do tej pory podali tylko 127 nazwisk. To pokazuje, że to jest globalny niedobór - powiedział Johnson w wywiadzie dla radia BBC4 przy okazji odbywającej się w Manchesterze konferencji Partii Konserwatywnej.

Zapytany, czy problemy z dostawami, które mają miejsce w ostatnich dniach nie świadczą o tym, że kraj jest w kryzysie, odparł: - Nie, myślę, że wręcz przeciwnie. To, co widzimy w gospodarce brytyjskiej i faktycznie też w gospodarce światowej, w dużej mierze wynika z tego, że łańcuchy dostaw odczuwają przeciążenie i napięcia, czego można się spodziewać od budzącego się giganta i to się dzieje - powiedział Johnson. 

Reklama

Kryzys paliwowy? "Niezwykle interesujący moment"

Johnson przekonywał, że kraj stoi w obliczu "niezwykle interesującego momentu" i że niedobory siły roboczej są objawem mocy gospodarki, która ma możliwości dalszego wzrostu.

Podkreślił jednak, że brytyjskie firmy muszą porzucić uzależnienie od taniej importowanej siły roboczej. - Tym, co widzieliśmy w ciągu ostatnich 20 lat lub więcej, prawie 25 lat, to podejście, w którym wiele rodzajów biznesu było w stanie utrzymywać niskie płace, niskie koszty i imigrację przez bardzo długi czas - powiedział Johnson.

Obcokrajowcy rozwiążą kryzys paliwowy?

W miniony piątek brytyjski rząd ogłosił, że aby w krótkiej perspektywie złagodzić obecne problemy z zaopatrzeniem, umożliwi natychmiastowe podjęcie pracy w Wielkiej Brytanii - na zasadzie tymczasowej - zagranicznym kierowcom cystern paliwowych i kierowcom w transporcie żywności.

Zgodnie z tym planem do Wielkiej Brytanii natychmiast może przyjechać 300 kierowców cystern i pozostać w celu wykonywania pracy do końca marca 2022 r., a 4700 kierowców przewożących żywność będzie mogło przyjechać od końca października i pozostać do końca lutego 2022 r.

Do Wielkiej Brytanii będzie mogło od końca października przyjechać także 5500 pracowników sektora drobiarskiego, którzy będą mogli pozostać do 31 grudnia 2021 r.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje