Katastrofa Titana. "Przepisy pisane krwią"
- Katastrofie można było zapobiec - powiedział w piątek William Kohnen, przewodniczący Komitetu ds. Załogowych Jednostek Podwodnych w Los Angeles, cytowany przez Sky News. Jego zdaniem "przepisy dotyczące budowy okrętów podwodnych takich jak Titan, są pisane krwią".

Jest to kolejny przedstawiciel branży, który krytykuje brak przepisów bezpieczeństwa dotyczących łodzi podwodnej - pisze Sky News.
William Kohnen pięć lat temu zgłosił obawy dotyczące łodzi podwodnej Titan, ale powiedział, że jego ostrzeżenia nie zostały uwzględnione. Wyraził obawy, że projekt i konstrukcja statku nie były testowane przez niezależną stronę trzecią. Jego ostrzeżenia zostały zignorowane - napisał Sky News.
W liście do OceanGate - firmy, która jest właścicielem zaginionej łodzi podwodnej - jego organizacja ostrzegła, że "pojedyncze negatywne zdarzenie" może zniweczyć "godne pozazdroszczenia" osiągnięcia w zakresie bezpieczeństwa, które trwały od wielu lat - w USA nie odnotowano żadnych poważnych katastrof łodzi podwodnych od lat 60. ubiegłego wieku.
Znaleziono szczątki łodzi
OceanGate oferowała turystom i podróżnikom podróże do wraku Titanica na pokładzie Titana od 2021 roku. Łódź straciła łączność z kanadyjskim statkiem Polar Prince 18 czerwca po 105 minutach od rozpoczęcia schodzenia na dno na głębokość 4 km.
Znalezione w czwartek w pobliżu wraku Titanica szczątki łodzi podwodnej Titan wskazują na implozję tej jednostki. W katastrofie zginęli dyrektor wykonawczy OceanGate Stockton Rush, jeden z najbogatszych Pakistańczyków Shahzada Dawood i jego syn Suleman, brytyjski miliarder i podróżnik Hamish Harding oraz francuski nurek Paul-Henry Nargeolet.