"Indyjskie sushi". Internauci oskarżają restauratorów o "zniewagę"

Oprac.: Dawid Szczyrbowski
Japońska kuchnia cieszy się niezwykłą popularnością w Indiach. Sushi z lokalnymi akcentami jest serwowane w całym kraju, a jego sprzedaż w popularnej aplikacji w ciągu czterech lat wzrosła o prawie 50 proc. Klienci cenią sobie tradycyjne przepisy, ale też innowacyjne łączenie kuchni indyjskiej z japońską. Jednak nie wszystkim się to podoba. Niektórzy uważają łączenie potraw dwóch różnych kultur za "zniewagę".

Indie przeżywają istny boom na kuchnię japońską. Klienci walą drzwiami i oknami, aby spróbować dalekowschodnich dań z lokalnymi akcentami.
Indie: Mieszkańcy pokochali japońską kuchnię
Oczywiście prym wiedzie sushi. Na jednej z popularnych aplikacji do zamawiania żywności najbardziej popularne są wersje: ze szparagami w tempurze, z krewetkami w tempurze oraz chrupiącym kurczakiem.
"Szefowie kuchni twierdzą, że na zainteresowanie sushi w Indiach wpłynęła rosnąca liczba japońskich restauracji i barów sushi w całym kraju" - przekonuje portal South China Morning Post.
O popularności najlepiej świadczą liczby. Od stycznia 2019 roku sprzedaż sushi przez platformę Swiggy wzrosła o prawie 50 proc. Do japońskiego specjału zaczynają się przekonywać także mieszkańcy mniejszych ośrodków.
Boom na japońską kuchnię. Hindusi zakochali się w sushi
Inna sprawa to popularność w mediach społecznościowych. Nagranie Anushree Bhutada stało się hitem sieci. Kobieta zademonstrowała danie sushi "dal chawal" w oparciu o indyjską potrawę dal chawal, będącą połączeniem ryżu i soczewicy.
Eksperyment odniósł niesamowity sukces, notując blisko 1,5 mln wyświetleń. "Odtworzyłam jedzenie OG - dal i ryż - i zamieniłam je w sushi! Wiem, że to niekonwencjonalne, ale uwielbiałam to małe kreatywne wyzwanie" - napisała we wpisie na Instagramie.
Post zebrał masę komentarzy. Część chwaliła połączenie, określając je jako "ekscytujące" i "genialne". Znaleźli się też tacy, dla których danie sushi dal chawal było "zniewagą".
***
Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!