Polacy najpierw głosowali w wyborach samorządowych 2024 na radnych gmin, powiatów, sejmików województw, a także wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Ponadto mieszkańcy Warszawy wybrali już radnych dzielnic. Pierwsza tura wyborów odbyła się 7 kwietna, a drugą zaplanowano na 21 kwietnia. Wybory samorządowe w 2024 roku dla wielu obywateli przejdą spokojniej - wszystko dzięki aplikacji mObywatel. Jakie funkcje rządowej aplikacji pomogą wyborcom podczas głosowania? Wybory samorządowe 2024, druga tura. Dowód tożsamości w telefonie Aplikacja rządowa mObywatel od wielu lat jest rozwijana i zyskuje coraz większą popularność wśród obywateli. Przede wszystkim spełnia formę elektronicznego portfela, ponieważ można przechowywać na niej najważniejsze dokumenty w formie cyfrowej. To jednak nie wszystko. Ministerstwo Cyfryzacji wprowadziło także funkcje, które ułatwią wyborcom głosowanie w wyborach samorządowych w 2024 roku. Jakie to funkcje? Każdy użytkownik w aplikacji może mieć swój dowód tożsamości, który jest niezbędny do pobrania kart do głosowania. Od 2023 roku mDowód jest traktowany na równi z plastikowym oryginałem, dlatego żadna komisja nie może odmówić wydania kart do głosowania po okazaniu dowodu w telefonie. To duże ułatwienie dla osób, które często zapominają portfela lub dokumentów, wychodząc z domu. Moduł Wybory jest ważną opcją aplikacji w świetle nadchodzących wyborów samorządowych w 2024 roku. W tej zakładce użytkownik może zweryfikować poprawność swoich danych osobowych istniejących w rejestrze wyborców i sprawdzić, czy ma czynne prawo głosowania. Ponadto znajdzie w niej wszystkie niezbędne informacje dotyczące swojego miejsca do głosowania, w tym siedzibę obwodowej komisji wyborczej, jej adres i nr obwodu. Użytkownicy mają zatem pewność, że we wskazanym miejscu znajdą swoje karty do głosowania. Jakie inne funkcje znajdziesz w aplikacji mObywatel? Aplikacja mObywatel z pewnością ci się przyda, ale nie tylko podczas wyborów. Ministerstwo Cyfryzacji za jej pomocą dało możliwość digitalizowania także innych ważnych dokumentów takich jak legitymacje uczniowskie, studenckie, a także legitymacje emerytów i rencistów, które w wielu sytuacjach uprawniają do zniżki. Na swoim telefonie można mieć również prawo jazdy, czy dowód rejestracyjny. Za pomocą aplikacji użytkownicy umówią się na spotkanie z pracownikiem ZUS, sprawdzą historię pojazdu, który mają zamiar kupić, czy zgłoszą wykroczenie środowiskowe. Nadal dostępna jest także opcja "zastrzeż swój numer PESEL". Ministerstwo Cyfryzacji wciąż rozwija aplikację, dodając do niej nowe dokumenty i opcje. Dzięki najnowszej funkcji "Co się zmieniło w aplikacji" każdy użytkownik jest na bieżąco z możliwościami, jakie daje rządowa aplikacja.