Obecnie aplikację mObywatel 2.0 pobrało już 16 mln użytkowników, a średnia ocen wynosi 4,8 według danych podanych przez Biuro Komunikacji Ministerstwa Cyfryzacji. Aplikacja ta jest wygodnym sposobem na zdigitalizowanie najważniejszych dokumentów, ale także załatwienie spraw urzędowych przez internet. Ministerstwo Cyfryzacji wciąż wprowadza do niej nowe funkcje. Jedną z ostatnich jest "Co zmieniło się w aplikacji". Na co pozwala i jak ułatwia użytkowanie aplikacji w telefonie? Nowa funkcja w aplikacji mObywatel Jak poinformowało Ministerstwo Cyfryzacji na platformie X do aplikacji mObywatel 2.0 trafiła nowa funkcja "Co się zmieniło w aplikacji". Dzięki niej wszyscy użytkownicy będą na bieżąco z nowościami i dokumentami wprowadzanymi do aplikacji. Użytkownicy po zalogowaniu do aplikacji zobaczą okno powiadomienia nowej funkcji. Będą w nim wymienione wszystkie nowe funkcje lub aktualizacje starych i nowe dokumenty dostępne w aplikacji mObywatel 2.0. Podane będą wraz z ikonką i krótkim opisem nowości. Po zapoznaniu się z powiadomieniem użytkownicy mogą wyłączyć okno powiadomienia i korzystać z aplikacji - zarówno z nowych, jak i starych funkcji. Jakie funkcje aktualnie ma aplikacja mObywatel? Obecnie aplikacja mObywatel ma już wiele funkcji, z których mogą korzystać obywatele Polski. Minister cyfryzacji zaznacza, że będzie ich jeszcze więcej. W aplikacji dostępne są najważniejsze dokumenty zastępujące fizyczne odpowiedniki. Dzięki temu użytkownicy przy wielu sprawach, gdzie jest wymagane okazanie np. dokumentu tożsamości lub potwierdzającego zniżkę - nie muszą mieć fizycznych kart, a wystarczy aplikacja zainstalowana w telefonie. W mObywatel możesz mieć: dowód osobisty, legitymację uczniowską i studencką, legitymację emeryta i rencisty, kartę dużej rodziny, dowód rejestracyjny, prawo jazdy, a także legitymację poselską, adwokacką, senatorską. Oprócz dokumentów w aplikacji dostępne są funkcje pozwalające m.in. sprawdzić historię pojazdu przed jego kupnem, sprawdzić swoje punkty karne, czy status mandatów. Użytkownicy mają dostęp do swoich e-recept, mogą umówić się na wirtualne spotkanie z pracownikiem ZUS, zgłosić naruszenie środowiskowe, czy sprawdzić, kiedy i gdzie będą mogli zagłosować. Ministerstwo Cyfryzacji dodało także możliwość zastrzeżenia swojego numeru PESEL w aplikacji. Funkcja ta w związku z wyciekiem danych osobowych z bazy ALAB cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników.