Wnioski Radia Nostalgia w KRRiT
W dniu dzisiejszym spółka TEAM FM należąca do grupy spółek RMF FM złożyła wnioski koncesyjne na 16 stacji lokalnych, które zostały zawarte w ogłoszeniu KRRiT z dnia 20.02.2001 roku ( <A href="http://www.krrit.gov.pl/stronykrrit/ogloszenia.htm"target="new"><B> www.krrit.gov.pl</b></a> ). TEAM FM wnioskuje o przyznanie koncesji na działalność stacji <a href="http://www.rmf.fm" target="_blank">radio</a>wej z programem o nazwie "Radio Nostalgia".
Spółka TEAM FM została założona przez grupę najstarszych dziennikarzy Radia RMF FM, którzy tworzyli od samego początku program RMF FM. Jednocześnie spółka świadczy usługi dziennikarskie w oparciu o dziennikarzy pracujących w RMF FM, jak też współpracujących ze stacją. Większość dziennikarzy pracuje w regionach, gdzie istnieją oddziały RMF FM, tak więc znają oni specyfikę pracy radiowej z jej regionalnym charakterem.
Program Radia Nostalgia będzie miał charakter muzyczno-informacyjny. Program kierowany będzie do szerokiej grupy dorosłych odbiorców (wiek 35-50 lat). Założeniem programu jest towarzyszyć w codziennych czynnościach, dawać rozrywkę i wypoczynek przy znanych i cenionych przez dorosłych słuchaczy utworach, a jednocześnie dostarczać podstawowych informacji regionalnych, szczególnie z dziedziny kultury, wydarzeń artystycznych, szeroko rozumianej rekreacji, jak też informacji drogowych i pogodowych. Charakter programu spełniał będzie wszelkie cechy charakterystyczne dla formatu muzycznego Adult Contemporary, Oldies, najpopularniejszego w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej formatu radiowego. Przewiduje się w programacji muzycznej znaczną część znanych polskich przebojów.
Informacyjną ofertę projektowanej stacji lokalnej stanowiły będą wyłącznie miejskie i regionalne serwisy informacyjne. Będą to serwisy rzetelnie przedstawiające bieżące wydarzenia, uzupełniane reportażami i wywiadami z terenu. Istotną częścią informacyjną będą wiadomości drogowe oraz sportowe (regionalne), a także związane z nimi - wiadomości o pogodzie. Warstwa informacyjna programu stacji będzie również wzbogacana o programy kulturalne, poświęcone dorobkowi artystycznemu mieszkańców regionu, zapowiadające i relacjonujące wydarzenia kulturalne, wśród nich: wystawy, przedstawienia teatralne, spotkania autorskie. Stacja będzie mocno zaangażowana w kreowanie pozytywnych wzorców, a także ściśle wkomponowana w życie lokalnej społeczności. Radio będzie miało charakter medium interaktywnego, umożliwiającego swoim słuchaczom kontakt z dziennikarzami i przedstawienie swoich racji w dyskusjach dotyczących życia w lokalnym społeczeństwie.
Warstwa muzyczna projektowanej rozgłośni odbiegać będzie nieco od sprawdzonych w Polsce dynamicznych, grających w większości najnowsze hity rozgłośni. Nie tracąc dynamiki, nadawca przesunie jednak swoje zainteresowanie muzyczne w kierunku lat 60., 70. i 80. W związku z tym, że grupę docelową stacji stanowić będą osoby w wieku 35 - 50 lat, rozgłośnia zaproponuje im w swojej ofercie złote przeboje, przypominające czasy pierwszych, niezapomnianych prywatek. Osoby te często z wielką nostalgią wspominają czasy swojej młodości i niejednokrotnie brakuje im tych "wiecznie żywych" utworów, trendów, niejednokrotnie wyznaczających ich filozofię życiową na długie lata, pozwalające im identyfikować się z grupami, które powstawały wówczas wokół nowych zespołów, wyznaczających nowe kierunki w muzyce.
Wsparcie infrastrukturalne oraz merytoryczne grupy RMF FM dla regionalnej stacji Nostalgia gwarantuje potencjał oraz profesjonalne podejście do tego przedsięwzięcia, szansę na współpracę z najlepszymi twórcami i dziennikarzami regionalnymi, renomę na rynku oraz cenne doświadczenie jakie zdobyto działając od wielu lat na rynkach regionalnych. Proponowany muzyczno-informacyjny charakter programu idzie w zupełnie innym kierunku niż do tej pory miało to miejsce w przypadku formatowania innych funkcjonujących na rynku lokalnym stacji grupy Agory lub ZPR, gdzie ujednolicona i płytka programacja muzyczna z nikłą warstwą informacyjno-publicystyczną nie spełnia wymagań regionalnego słuchacza, ani nie realizuje fundamentalnych funkcji radia.