Bieg odbył się na koniec trwającej od 4 lutego ogólnopolskiej kampanii społecznej "Rak. To się leczy!". Uczestnicy przebiegli pięciokilometrową trasę alejkami Parku Agrykola. Do biegu zarejestrowało się ok. 1200 osób z całej Polski. Wpisowe w wysokości 45 zł zostanie w całości przekazane na rzecz Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych. W biegu startowali ludzie w każdym wieku, czasem całe rodziny, dzieci na rowerkach, część osób zamiast biegu wybrała marsz. Wśród uczestników były osoby, które zmagają się z chorobą nowotworową, byli też tacy, którzy lubią biegać. Pan Jacek biegł razem z mamą Anną, która choruje na raka. - Chcę przegonić raka. Jestem po pierwszej chemii, czekam na drugą - powiedziała pani Anna. Dodała, że biegała już wcześniej, także zanim zachorowała. Pan Dariusz potraktował udział w imprezie jako wsparcie dla matki. - U matki wykryto guzek w piersi. Biegnę dla niej - powiedział PAP. Marta i Anna przyszły na Agrykolę, bo "po prostu lubią biegać". Podobnie pani Anna. - Lubię biegać i biegam. Tutaj startuję, dlatego, że podoba mi się ta akcja. Uważam, że to bardzo ważne, by promować wczesne badania profilaktyczne, wykrywające raka - powiedziała. Zwycięzcą biegu okazał się pan Michał, który ukończył trasę z czasem 18 minut 20 sekund. - Łatwo nie było, obstawiam, że tu było więcej niż pięć kilometrów - powiedział po ukończeniu biegu. Dodał, że biega od kilkunastu lat, a w niedzielnej imprezie wziął udział ze względu na jej szczytny cel. Na uczestników biegu, niezależnie od wyniku, czekał pamiątkowy medal, każdy mógł też wziąć udział w losowaniu nagród. Przedstawicielka organizatora akcji, rzecznik kampanii "Rak. To się leczy" Alicja Zakrzewska tłumaczy, że bieg miał być sposobem, by "zachęcić mieszkańców Warszawy i okolic do dbania o swoje zdrowie, a także poprawić ich świadomość w temacie profilaktyki nowotworowej". Organizatorzy biegu zaplanowali też piknik rodzinny - dla rodziców i dzieci przygotowano gry i zabawy ruchowe oraz animacje na scenie. W parku Agrykola powstało też "miasteczko zdrowia", w którym każdy może skorzystać z bezpłatnych konsultacji lekarzy specjalistów, sprawdzić "wiek swojego serca" w specjalnym kardiobusie, kobiety mogą nieodpłatnie wykonać badania mammograficzne. Partnerami kampanii "Rak. To się leczy!" są Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Polska Unia Onkologów, Polskie Towarzystwo Onkologów Klinicznych oraz Towarzystwo Chirurgów Polskich. Współorganizatorem biegu były: towarzystwo ubezpieczeniowe ING Życie i organizacja Kobiety na medal. Ogólnopolska kampania społeczna "Rak. To się leczy!" to akcja łącząca organizacje lekarzy onkologów i pacjentów onkologicznych. Celem kampanii jest przekonanie Polaków do badań, uświadomienie, że rak jest chorobą, którą można skutecznie leczyć. Kampania - jak zapewniają organizatorzy - pragnie także obalić szkodliwe stereotypy związane z rakiem, przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Na platformie www.rak.tosieleczy.pl zgromadzono informacje przydatne każdemu, kto poszukuje wiedzy o dostępnych badaniach profilaktycznych, ośrodkach medycznych, metodach leczenia itp.