Skamielina dużego dinozaura odkryta w USA. Przypominał strusia

Na terenie Stanów Zjednoczonych naukowcy odkryli szkielet przedstawiciela nowego gatunku dinozaura. Z przeprowadzonych badań wynika, że prehistoryczny gad przypomniał budową strusia i ważył ponad 800 kilogramów. Obok skamieliny znaleziono mniejszy szkielet dinozaura innego gatunku.

"Skamieniałość pokaźnego dinozaura o strusiej budowie ciała odkryto w Ameryce Północnej" - informują naukowcy na łamach najnowszego wydania pisma "PLOS ONE".

USA. Nowy gatunek dinozaura. To ornitomimozaur

Ornitomimozaury, czyli dinozaury "naśladujące ptaki", kształtem przypominały strusie. Miały małe głowy, długie ramiona i silne nogi.

"Z ustaleń wynika, że nowo odkryty gatunek żył ok. 85 mln lat temu. Jest tym ważniejsze, że mamy do czynienia ze słabo znanym okresem ewolucji północnoamerykańskich dinozaurów" - opisuje Chinzorig Tsogtbaatar z North Carolina Museum of Natural Sciences (USA).

Osobnik, którego skamieniałość odkryto w stanie Mississippi (USA), ważył ponad 800 kg i należy do największych znanych ornitozaurów. Analiza kości dowodzi, że dinozaur rósł przez całe życie.

CZYTAJ WIĘCEJ: Niezwykłe odkrycie naukowców. W Pirenejach polował prehistoryczny niedźwiedziopies

Obok szkieletu dużego osobnika odkryto skamieniałość, należącą do mniejszego gatunku. Znalezisko to pozwoli lepiej zrozumieć złożoność ówczesnego ekosystemu, w którym występowały bardzo duże gatunki w sąsiedztwie ze średnimi.