Kampania reklamowa Krakowa w CNN
Dzisiaj rusza pierwsza międzynarodowa kampania reklamowa Krakowa na antenie CNN International. Specjalny spot promujący miasto, obejrzy około 150 milionów widzów w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.
- Kraków był już obecny w CNN w ubiegłym roku, kiedy stacja prezentowała cykl zatytułowany 'Rzut oka na Polskę', bo przecież nie sposób realizować program o Polsce z pominięciem naszego Miasta - mówił Prezydent Krakowa, Jacek Majchrowski, podczas prezentacji spotu, która odbyła się w środę (18 lutego) w krakowskim Magistracie. - Cieszę się, że teraz dzięki pośrednictwu CNN będziemy mogli dotrzeć do rzeszy około 150 milionów widzów na świecie i po raz kolejny szczególnie zaprosić ich do Krakowa - dodał Prezydent Majchrowski.
"Wybraliśmy początek roku, bo to jest okres, w którym zaczyna się powoli planować wakacje. W tym roku sprzymierzeńcem może okazać się korzystny dla turystów zagranicznych kurs euro - powiedziała podczas spotkania Grażyna Leja, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Turystyki. - Dowodem tego są choćby liczne imprezy targowe i prezentacje miast, organizowane w pierwszym kwartale roku w całej Europie i na innych kontynentach".
Materiał przygotowany został bezpośrednio przez ekipę CNN przy współpracy Urzędu Miasta Krakowa. Wyświetlany będzie przez cztery tygodnie, w sumie na antenie CNN-u zobaczyć go będzie można 139 razy, z czego 65% w tzw. prime time, czyli najlepszym czasie antenowym.
Spot pokazuje Kraków nie tylko jako miasto zabytków, zobaczyć w nim można migawki krakowskich wydarzeń kulturalnych o randze międzynarodowej - Misteria Paschalia, Sacrum Profanum, Miesiąc Fotografii w Krakowie. - Chodzi o to, aby pokazać Kraków jako miejsce atrakcyjne dla turysty młodego, indywidualnego, grupowego i biznesowego - wyjaśniała Grażyna Leja.
Warto dodać, że kampania reklamowa Krakowa podzielona została na trzy części, które dalej prezentowane będą w CNN kolejno w czerwcu i we wrześniu. Koszt spotu określany jest na poziomie 200 tysięcy dolarów.
INTERIA.PL/PAP