Według Mariusza Błaszczaka, prezes Najwyższej Izby Kontroli może zrezygnować z kupowania samochodów na rzecz leasingu. Jak jednak sprawdził reporter RMF FM, to bardzo odległe plany, które na pewno nie dotyczą przetargu na drogie limuzyny. W tym postępowaniu nic się nie zmienia. Najwyższa Izba Kontroli w ogóle nie przejęła się uwagami komisji, która de facto nadzoruje ją i rozlicza. "Nie sądzę, żeby <a class="textLink" href="https://wydarzenia.interia.pl/tematy-nik,gsbi,25" title="NIK" target="_blank">NIK</a> potrzebował tego rodzaju samochodów" - komentuje Błaszczak. Jak dodaje, komisja ma wrócić do sprawy pod koniec roku - przy rozliczaniu budżetu NIK-u. Ale wtedy prezesi izby już dawno będą jeździć nowymi limuzynami. Jak ujawnił reporter RMF FM Paweł Balinowski, chodzi o pięć limuzyn za 650 tysięcy złotych. Przetarg w tej sprawie został już ogłoszony. Nowe auta mają służyć m.in. wiceprezesom oraz dyrektorowi Izby. Wymagania NIK-u co do nowych aut są dość wyśrubowane. Minimum to 200-konny, 2-litrowy silnik pod maską. Poza tym w limuzynach ma się między innymi znaleźć co najmniej dwustrefowa klimatyzacja oraz radio z odtwarzaczem CD i 6-calowym ekranem. Pojazdy muszą też być wyprodukowane w 2015 roku i nie mogą pochodzić z ekspozycji. <a href="http://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/pawel-balinowski" target="_blank">Paweł Balinowski</a>