PKP Informatyka: System sprzedaży biletów przez internet już działa
Awaria systemu informatycznego została naprawiona; sprzedaż biletów przez internet odbywa się w normalnym trybie - poinformowała w czwartek rano w komunikacie spółka PKP Informatyka, która odpowiada za działania systemu sprzedaży online.

Przyczyną awarii były błędy jednego z modułów sprzedaży i rezerwacji biletów.
W poniedziałek pasażerowie PKP Intercity mieli problem, aby kupić bilet przez internet. System internetowej sprzedaży biletów działał niestabilnie, zawieszał się. Występowały opóźnienia w odpowiedziach systemu na zapytania w kolejnych krokach zakupu biletu. By zminimalizować utrudnienia związane z zakupem biletu przez internet, spółka zdecydowała o zniesieniu dodatkowych opłat w przypadku zakupu biletu na przejazd u konduktora. Informacje w tej sprawie są dostępne na stronie www.intercity.pl oraz na dworcach.
"Decyzje, sprawne działania oraz zaangażowanie sztabu operacyjnego przyniosły oczekiwane rezultaty. Naszym celem było jak najszybsze przywrócenie pełnej funkcjonalności internetowej sprzedaży biletów. Wyciągamy wnioski i planujemy kolejne działania, które usprawnią działanie systemu sprzedaży i rezerwacji biletów - powiedział cytowany w komunikacie pełniący obowiązki prezesa zarządu PKP Informatyka Adam Filutowski.
W wyniku problemów z systemy informatycznym we wtorek zarząd PKP SA odwołał Krzysztofa Bińka ze stanowiska prezesa PKP Informatyka.
Nad przywróceniem działania systemu sprzedaży przez internet - jak informuje PKP Informatyka - pracował specjalnie powołany sztab operacyjny. W jego skład weszli specjaliści PKP Informatyka, PKP Intercity oraz PKP S.A. odpowiedzialni za zarządzanie ciągłością działania systemu, infrastrukturę IT, testy.
To już kolejna w ciągu kilku miesięcy awaria internetowego systemu sprzedaży biletów przewoźnika. W listopadzie ub.r. nie można było kupić biletów m.in. na wchodzące do rozkładu pociągi Pendolino. Wówczas stanowisko stracili członek zarządu PKP Intercity i dwóch dyrektorów odpowiedzialnych za wdrożenie systemu sprzedaży biletów. Również wtedy spółka powołała sztab kryzysowy, którym kierował Piotr Ciżkowicz.