POZIOM PODSTAWOWY 1. Wykorzystanie i tworzenie informacji: interpretacja tekstu matematycznego i formułowanie uzyskanych wyników 2. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji: używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych 3. Modelowanie matematyczne - dobieranie modelu matematycznego do prostej sytuacji 4. Umiejętność użycia i tworzenia strategii - stosowanie strategii, która jasno wynika z treści zadania 5. Rozumowanie i argumentacja - prowadzenie prostego rozumowania, składającego się z niewielkiej liczby kroków POZIOM ROZSZERZONY 1. Wykorzystanie i tworzenie informacji - używanie języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników 2. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji - rozumienie i interpretowanie pojęć matematycznych, a także operowanie obiektami matematycznymi 3. Modelowanie matematyczne - budowanie modelu matematycznego danej sytuacji, z uwzględnieniem ograniczeń i zastrzeżeń 4. Umiejętność użycia i tworzenia strategii - tworzenie strategii rozwiązania problemu 5. Rozumowanie i argumentacja - tworzenie łańcucha argumentów i uzasadnienie jego poprawności.