Zdaniem NIK, urzędnicy zamiast budować tworzą coraz to nowe plany, które kosztują podatników krocie. Do tego brak jest jakiejkolwiek wizji rozwoju transportu w Polsce, więc zamiast koleją, większość towarów rozwożą przeciążone ciężarówki. Właśnie dlatego tylko jeden procent polskich dróg spełnia unijne wymogi. Czy w ogóle są jakieś szanse na poprawę tej sytuacji? Posłuchaj relacji reportera RMF: NIK potwierdziła to, o czym od dawna wiedzą wszyscy posiadacze czterech kółek w Polsce. Kierowcom najbardziej dają się we znaki dziury, koleiny oraz poprzeczne pęknięcia. Poza tym pobocza dróg są nierówne lub nie ma ich w ogóle, co dramatycznie obniża bezpieczeństwo ruchu na wielu trasach. Efekty są tragiczne. Tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy na drodze krajowej numer 5 Wrocław - Poznań doszło tam do 120 wypadków. Ta trasa to zdaniem kierowców jedna z najgorszych dróg w kraju. Ich stan szczególnie widać wtedy, gdy pogoda najbardziej daje się we znaki. Na Warmii i Mazurach od rana doszło do kilkunastu kolizji. Posłuchaj relacji RMF: