Fundacja Batorego monitorowała wybory w mediach
Trzy tygodnie przed wyborami parlamentarnymi ulubieńcem telewizji był premier Donald Tusk - wynika z raportu Fundacji Batorego, który omawia "Gazeta Wyborcza".
Był on najczęściej i najbardziej pozytywnie pokazywany - 20 proc. materiałów przychylnych, tylko 5 proc. krytycznych.
Natomiast Grzegorz Napieralski i Jarosław Kaczyński przedstawiani byli często w negatywnym świetle (30 proc. dotyczących ich relacji). Pod koniec kampanii Kaczyński objął prowadzenie - 40 proc. materiałów było mu nieprzychylnych.
Dobrze wypadali w mediach wicepremier Waldemar Pawlak i minister finansów Jacek Rostowski.
"Media komercyjne pokazywały bardziej spolaryzowane materiały. Wyborcy dowiadywali się "więcej o kandydatach, ich opiniach i hasłach wyborczych ich partii niż z neutralnych, unikających wartościowania, ale i pozbawionych analizy dziennikarskiej relacji w serwisach informacyjnych TVP" - czytamy w raporcie.
Fundacja monitorowała serwisy informacyjne w mediach publicznych i komercyjnych od 19 września do 9 października.
Więcej w "Gazecie Wyborczej".
PAP/INTERIA.PL