Był on najczęściej i najbardziej pozytywnie pokazywany - 20 proc. materiałów przychylnych, tylko 5 proc. krytycznych. Natomiast Grzegorz Napieralski i Jarosław Kaczyński przedstawiani byli często w negatywnym świetle (30 proc. dotyczących ich relacji). Pod koniec kampanii Kaczyński objął prowadzenie - 40 proc. materiałów było mu nieprzychylnych. Dobrze wypadali w mediach wicepremier Waldemar Pawlak i minister finansów Jacek Rostowski. "Media komercyjne pokazywały bardziej spolaryzowane materiały. Wyborcy dowiadywali się "więcej o kandydatach, ich opiniach i hasłach wyborczych ich partii niż z neutralnych, unikających wartościowania, ale i pozbawionych analizy dziennikarskiej relacji w serwisach informacyjnych TVP" - czytamy w raporcie. Fundacja monitorowała serwisy informacyjne w mediach publicznych i komercyjnych od 19 września do 9 października. Więcej w "Gazecie Wyborczej".