Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Fundacja Batorego monitorowała wybory w mediach

Trzy tygodnie przed wyborami parlamentarnymi ulubieńcem telewizji był premier Donald Tusk - wynika z raportu Fundacji Batorego, który omawia "Gazeta Wyborcza".

/AFP

Był on najczęściej i najbardziej pozytywnie pokazywany - 20 proc. materiałów przychylnych, tylko 5 proc. krytycznych.

Natomiast Grzegorz Napieralski i Jarosław Kaczyński przedstawiani byli często w negatywnym świetle (30 proc. dotyczących ich relacji). Pod koniec kampanii Kaczyński objął prowadzenie - 40 proc. materiałów było mu nieprzychylnych.

Dobrze wypadali w mediach wicepremier Waldemar Pawlak i minister finansów Jacek Rostowski.

"Media komercyjne pokazywały bardziej spolaryzowane materiały. Wyborcy dowiadywali się "więcej o kandydatach, ich opiniach i hasłach wyborczych ich partii niż z neutralnych, unikających wartościowania, ale i pozbawionych analizy dziennikarskiej relacji w serwisach informacyjnych TVP" - czytamy w raporcie.

Fundacja monitorowała serwisy informacyjne w mediach publicznych i komercyjnych od 19 września do 9 października.

Więcej w "Gazecie Wyborczej".

PAP/INTERIA.PL

Zobacz także