Awaria największego banku w Polsce. Ogromne pieniądze zniknęły z kont

Joanna Mazur

Oprac.: Joanna Mazur

Aktualizacja
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Super
relevant
3,3 tys.
Udostępnij

Największy bank w Polsce PKO BP mierzy się z awarią. Wielu właścicieli kont mogło w czwartek zobaczyć, że pobrano od nich nawet kilka miliardów złotych. - Doszło do błędu technicznego i błędnego zaksięgowania prowizji dla części klientów korporacyjnych - przekazała Interii Biznes Aneta Styrnik-Chaber z centrum prasowego PKO BP. Po godz. 13:00 w nadesłanym komunikacie przekazano, że "salda klientów zostały skorygowane".

Awaria banku PKO BP
Awaria banku PKO BPPiotr KamionkaReporter

Doniesienia o awarii największego banku w Polsce PKO BP pojawiły się w czwartek przed południem. Kiedy klienci banku zalogowali się do swoich kont, oczom niektórych mógł ukazać się przerażający widok - nawet miliardowe straty pieniężne.

Alexander Markunas, po tym, jak zalogował się do firmowego konta zauważył, że PKO BP pobrało 173 mld złotych. Zdjęcie z incydentu opublikował w mediach społecznościowych.

Nie był to jednak odosobniony przypadek. Na stronie internetowej downdetector.pl, na której internauci mogą zgłaszać awarie, liczba niepokojących sygnałów dotyczących banku zaczęła od rana rosnąć. Posiadacze konta w PKO BP, którym zniknęły pieniądze dostawali także prośbę o uregulowanie "debetu".

Awaria PKO BP. Z kont zniknęły nawet miliardy złotych

O godz. 9:58 odnotowano 323 zgłoszeń o nieprawidłowościach. Po upływie kilkunastu minut takich zgłoszeń pojawiło się nieco ponad 100. Obecnie raporty zaczynają maleć i nie przekraczają 100. Jak czytamy na stronie, najczęściej zgłaszane awarie dotyczą w 86 proc. salda konta.

W sprawie incydentu Interia Biznes skontaktowała się z rzeczniczką banku. - Doszło do błędu technicznego i błędnego zaksięgowania prowizji dla części klientów korporacyjnych, czyli tych największych klientów - przekazała Aneta Styrnik-Chaber z centrum prasowego PKO BP.

Przedstawicielka PKO BP dodała też, że awaria nie objęła klientów detalicznych, tylko posiadaczy kont firmowych, jedynie tych największych. - Pracujemy nad rozwiązaniem problemu, dokonamy automatycznej korekty. Za utrudnienia przepraszamy - podkreśliła rzeczniczka.

Po godz. 13:00 Agnieszka Szymańska-Grodecka, ekspertka z PKO BP, w nadesłanym Interii komunikacie przekazała, że "problem został szybko przez bank zidentyfikowany, a salda klientów zostały skorygowane". "Informujemy, że w wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji na rachunkach niewielkiej części klientów korporacyjnych" - uściśliła w przekazanym nam oświadczeniu.

-----

Bądź na bieżąco i zostań jednym z ponad 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      reklama
      dzięki reklamie oglądasz za darmo
      Trzaskowski: PiS nadużywało środków publicznych
      Trzaskowski: PiS nadużywało środków publicznychPolsat NewsPolsat News
      emptyLike
      Lubię to
      Lubię to
      like
      1849
      Super
      relevant
      555
      Hahaha
      haha
      313
      Szok
      shock
      211
      Smutny
      sad
      183
      Zły
      angry
      217
      Lubię to
      like
      Super
      relevant
      3,3 tys.
      Udostępnij
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
      Przejdź na