Informację o problemach przekazało Leth Agencies, operator statków przepływających przez Kanał Sueski. Jak dodało w późniejszym komunikacie, M/V Glory został już ściągnięty z mielizny. Utrudnienia spowodowały, iż 21 statków płynących w kierunku południowym wznowi przepływ przez kanał z niewielkimi opóźnieniami. M/V Glory jest masowcem, co oznacza, że przewozi nieopakowane ładunki, takie jak zboża. Jest o połowę krótszy niż Ever Given, 400-metrowy kontenerowiec, który zablokował Kanał Sueski na prawie tydzień w 2021 roku. Ever Given utknął m.in. dlatego, że był dłuższy niż szerokość kanału. Po tym incydencie rozpoczęto dodatkowe poszerzanie i pogłębianie południowej część drogi wodnej. Kanał Sueski - kluczowe połączenie morskie dla światowego handlu Otwarty w 1869 roku Kanał Sueski to kluczowe połączenie morskie dla transportu ropy naftowej i gazu ziemnego oraz przewozu ładunków. Przepływa przez niego około 10 procent towarów transportowanych na świecie drogą morską. W 2015 roku rząd prezydenta Egiptu Abdela Fattaha al-Sisiego zakończył znaczną rozbudowę kanału.