Kampania reklamowa Krakowa w CNN
W telewizji CNN 23 lutego rozpocznie się pierwsza międzynarodowa kampania reklamowa Krakowa - poinformowali urzędnicy miasta Krakowa i przedstawiciele CNN na konferencji prasowej w Warszawie.
Od poniedziałku telewizja CNN przez 4 najbliższe tygodnie wyemituje 139 spotów reklamujących atmosferę i zabytki Krakowa. 30- sekundowa reklama będzie nadawana w najlepszym czasie antenowym, w tzw. prime time (poranny i wieczorny blok programowy - PAP).
- Kraków to szybko rozwijające się miasto i jesteśmy bardzo zadowoleni, że CNN zostało wybrane do tego, aby wyemitować jego pierwszą międzynarodową kampanię reklamową - powiedział wiceprezes CNN International, Rani R. Raad. Jak podkreślił, chodziło o "zrozumiały komunikat medialny, który przyniesie konkretne rezultaty".
W telewizyjnej reklamie Krakowa widzowie mogą zobaczyć najważniejsze zabytki Krakowa: Zamek Królewski na Wawelu, kościół Mariacki, Rynek Główny wraz z pomnikiem Adama Mickiewicza. Oprócz tego reklama pokazuje najważniejsze wydarzenia kulturalne miasta, jak np. Festiwal Kultury Żydowskiej, ale także życie codzienne, które toczy się na ulicach i skwerach. Widzowie zobaczą m.in. krakowskie dorożki, szybujące gołębie i bawiące się dzieci.
- To są najpiękniejsze miejsca Krakowa - powiedziała Agnieszka Salon z biura marketingu turystycznego miasta Krakowa. - Staraliśmy się pokazać Kraków nie tylko poprzez zabytki, ale również przez to, że mamy wspaniałe wydarzenia o charakterze międzynarodowym, jak np. Festiwal Sacrum Profanum - powiedziała. Wyjaśniła, że założeniem reklamy było pokazanie Krakowa jako miasta dynamicznego i otwartego dla wszystkich.
- Ta kampania kosztowała 200 tys. dolarów, ale proszę wziąć pod uwagę, że w ubiegłym roku turyści, którzy odwiedzili Kraków, wydali w hotelach, restauracjach, kawiarniach, taksówkach 2,8 mld zł - powiedziała dyrektor biura marketingu turystycznego Krakowa, Katarzyna Gądek.
Jak podkreśliła, telewizyjna reklama Krakowa trafi do ok. 150 mln rodzin w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Według przedstawiciela CNN w Polsce, Piotra Czarnowskiego, wybór telewizji CNN jako miejsca, w którym Kraków będzie reklamowany, jest "wyjątkowo trafny". - CNN oglądają ludzie, którzy mają naturę ekspansywną, poszukiwawczą. (...) W ten sposób trafimy do tej publiczności, która decyduje o przyszłych inwestycjach, ale też ekspansywnie patrzy na turystykę - tłumaczył Czarnowski.
Jak powiedziała pełnomocniczka prezydenta Krakowa ds. turystyki, Grażyna Leja, Kraków będzie promowany wśród widzów CNN także przy wykorzystaniu zasobów multimedialnych stacji, takich jak reklamy online. - Na stronie CNN pojawi się baner reklamowy z informacją o spocie, akcjach promocyjnych i konkursie organizowanym dla pierwszych dziesięciu osób, turystów zagranicznych, którzy po wskazaniu minimalnie dwóch lokalizacji w spocie wygrają weekend w Krakowie - mówiła.
Według badań urzędu miasta Krakowa, w 2008 r. miasto odwiedziło 6 mln turystów, które spędziły w mieście co najmniej jedną dobę. Turysta w Krakowie średnio spędza 3,5 dnia, a za główne powody przyjazdu podaje atmosferę miasta i zabytki.
- Kraków mógłby pomieścić rocznie i 10 mln turystów, ale nie walczymy o ich kolejne miliony z całej siły. Chcemy utrzymać to, co mamy, i zachęcić, żeby było więcej - powiedziała Leja.
INTERIA.PL/PAP